... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 8:26 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

الجزیره: درخواست مشترک اعراب از شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه

وزیر امور خارجه مصر خواستار آتش بس فوری و پایدار شد و کشتار غیرنظامیان را محکوم کرد و خواستار رد استانداردهای دوگانه شد

سیاست شرق _ وزرای خارجه فلسطین، اردن، مصر و عربستان سعودی، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک، از شورای امنیت سازمان ملل متحد ، خواستار پایان جنگ اسرائیل در نوار غزه و ورود فوری کمک‌های بشردوستانه شدند.

به نقل از خبرگزاری الجزیره، ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین با بیان اینکه آنچه در حال رخ دادن است،« نسل کشی» علیه مردم فلسطین است، تاکید کرد: دست کم گرفتن اهمیت زندگی فلسطینی غیرقابل قبول است.

المالکی خواستار آتش بس و ورود فوری کمک ها به نوار غزه شد.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز با بیان اینکه ادامه جنگ در غزه امنیت، صلح و ثبات را به ارمغان نخواهد آورد، خاطرنشان کرد: حمایت اسرائیل باعث ایجاد تصور خطرناکی برای مردم منطقه می شود.

الصفدی نسبت به خطرات گسترش درگیری کنونی به لبنان و کرانه باختری هشدار داد .

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز خواستار آتش بس فوری و پایدار شد و کشتار غیرنظامیان را محکوم کرد و خواستار رد استانداردهای دوگانه شد.

شکری با تاکید بر امتناع کشورش از انحلال آرمان فلسطین، خواستار پایان هر گونه مجازات دسته جمعی و آوارگی اجباری فلسطینیان شد

وضعیت غزه “فاجعه بار” است

همزمان، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، خواستار آتش بس فوری، پایان محاصره غزه و آغاز «فرآیند صلح واقعی» شد و تاکید کرد که وضعیت در نوار «فاجعه بار» است.

وی افزود: آتش بس یک “وظیفه بشردوستانه و یک ضرورت فوری و فوری” است.

کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای عرب در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات خاورمیانه برگزار شد.

در این جلسه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در مورد آتش بس صحبت نکرد، اما گفت که واشنگتن با مصر، اسرائیل و سازمان ملل متحد برای ایجاد مکانیسم هایی کار می کند که دسترسی مستمر به کمک های بشردوستانه را برای غیرنظامیان در نوار غزه، بدون آن که، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از آن بهره می برد، فراهم کند.

به گزارش سیاست شرق، وزارت بهداشت فلسطین در غزه، در آخرین بیانیه‌ خوداعلام کرد که شمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه با ۷۰۴ نفر افزایش به ۵ هزار و ۷۹۱ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرده که ۲ هزار و ۳۶۰ تن از قربانیان حملات اسرائیل را کودکان و ۱۲۹۲ تن را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین تاکنون ۱۶ هزار و ۲۹۷ نفر نیز در پی حملات اسرائیل به نوار غزه زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »