... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 4:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رئیسی، به سوریه می رود

اکبری: این سفر، نتنها برای تهران و دمشق دارای دستاورد هایی خواهد بود، بلکه اتفاق بسیار خوبی است که کشورهای دیگر منطقه نیز می توانند از آن استفاده کنند.

سیاست شرق _ سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، از سفر «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور به دمشق خبر داد.

به نقل از ایرنا،«حسین اکبری»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، امروز (یکشنبه)، با بیان این که سفر چهارشنبه آقای رئیسی به دمشق، به دلیل تغییر و تحولاتی که در منطقه در حال وقوع است، سفر بسیار با اهمیتی می باشد، گفت: این سفر می تواند هم تاثیرات منطقه ای و هم فرامنطقه ای داشته باشد و در عین حال به تقویت و توسعه روابط دو کشور در تمامی حوزه ها کمک کند.

وی با پیش بینی دستاوردهای این سفر دو روزه، اظهار داشت: این سفر، نتنها برای تهران و دمشق دارای دستاورد هایی خواهد بود، بلکه اتفاق بسیار خوبی است که کشورهای دیگر منطقه نیز می توانند از آن استفاده کنند.

اکبری در بخشی از سخنان خود درخصوص این که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه، در کنار هم، عضو جبهه مقاومت ضدصهیونیستی هستند و هر دو کشور در این مسیر هزینه های سنگینی پرداخت کرده اند، افزود: تهران و دمشق هر دو دارای پرونده پیروز هستند و پرچمشان را بالا گرفته اند و وقتی هم افزایی بین آنها بیشتر باشد، می تواند قدرت مقاومت و بازیگری را افزایش دهد.

وی ادامه داد: این سفر در عین حال می تواند یک فضا و باب تعاملی را بین کشورهای مخالف نظام سلطه به خصوص کشورهایی که در حوزه تحریم هستند و منافع مشترک دارند، باز کند که کشورهای دیگر نیز از آن استفاده نمایند.

بنا به همین گزارش، آقای رئیسی قرار است روز چهارشنبه و بنا به دعوت رسمی «بشار اسد»، رییس جمهور سوریه، در راس یک هیات عالی رتبه اقتصادی – سیاسی، سفری دو روزه به دمشق داشته باشد.

این نخستین سفر یکی از روسای جمهور ایران به دمشق، در ۱۳ سال گذشته و پس از آغاز بحران سوریه در ۲٠۱۱ می باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »