... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - 1:16 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش طول عمر، با بهبود کیفیت زندگی و پاکیزگی محیط

کشورهای اروپایی مانند سوئیس، سوئد، اسپانیا، بریتانیا و آلمان همگی رتبه های برتر را برای محیط های با بالاترین کیفیت زندگی کسب کردند.

سیاست شرق _ تحقیقات  انجام شده نشان می‌دهد که عمر مردم کشورهایی که دارای کیفیت بالاتری از زندگی و در محیط‌های پاک‌تر و تمیزتری زندگی می کنند، بیش از ۱۹ سال بیشتر از کسانی خواهد بود که در محیط‌های آلوده تر و با کیفیت پایین تری زندگی می‌کنند.

هنگام مقایسه ۱۵ کشور با پاکیزگی بیشتر با کشورهای  پایین جدول از نظر آلودگی های محیطی و کیفیت زندگی (مانند افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، ازبکستان و کامرون)، محققان دریافتند که در مورد مدت زمان زندگی مردم، تفاوت ۱۹.۶۵ ساله وجود دارد.

کشورهای اروپایی مانند سوئیس، سوئد، اسپانیا، بریتانیا و آلمان همگی رتبه های برتر را برای محیط های با بالاترین کیفیت زندگی کسب کردند.

۱۰ کشور از تمیزترین کشورهای جهان:

  1. سوئیس
  2. سوئد
  3. اسپانیا
  4. انگلستان
  5. آلمان
  6. دانمارک
  7. فرانسه
  8. اتریش
  9. هلند
  10. بلژیک

علاوه بر این، در تحقیق انجام شده پنج عاملی را که به افزایش امید به زندگی کمک می کنند، عبارتند از:

  1. تغذیه و مراقبت های پزشکی
  2. کیفیت محیطی
  3. دسترسی به اطلاعات و ارتباطات
  4. ثروت
  5. نرخ باسوادی بزرگسالان

    ژاپن با داشتن تغذیه و مراقبت های پزشکی، قوی ترین عامل را برای امید به زندگی بیشتر را دارد. این کشور به دلیل رژیم غذایی سالم، بهداشت و تشویق به ورزش در صدر کشورها قرار دارد. ژاپن دارای برخی از بهترین رتبه بندی های مراقبت های بهداشتی و تغذیه در سراسر جهان است، با میانگین امید به زندگی ۸۵ سال.

    تحقیقات همچنین نشان می دهد که جمهوری آفریقای مرکزی یکی از پایین ترین امتیازها را هم برای تغذیه و هم برای مراقبت های پزشکی دارد. به دلیل درگیری ها و میزان بالای مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی، این کشور با میانگین سنی حدود ۵۱ سال، کمترین امید به زندگی را در جهان دارد.

    انتهای پیام

    مطالب مرتبط
    نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید!

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    language »