... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - 3:41 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مرکل، جایزه صلح یونسکو را دریافت کرد

مرکل به دلیل استقبال از بیش از 1.2 میلیون پناهجو و پناهجو در آلمان در سال های 2015 و 2016 مورد استقبال قرار گرفت.

سیاست شرق _ آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، جایزه صلح یونسکو را، به دلیل گشودن کشورش به روی پناهجویان در دوران ریاست جمهوری خود دریافت کرد.

به نقل از اسوشیتدپرس، مرکل به دلیل استقبال از بیش از ۱.۲ میلیون پناهجو و پناهجو به آلمان در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به دلیل دریافت جایزه صلح یونسکو Felix Houphouet-Boigny در یاموسوکرو پایتخت ساحل عاج مورد استقبال قرار گرفت.

آدری آزولای، مدیرکل آموزشی سازمان ملل گفت: «هیئت منصفه می خواست تصمیم شجاعانه ای را که در سال ۲۰۱۵ برای استقبال از بیش از یک میلیون پناهنده گرفته شد، در حالی که در همان زمان صداهای زیادی خواستار بسته شدن اروپا بودند، گرامی بدارند. ، سازمان علمی و فرهنگی.

“شما در آن زمان، چشم انداز شجاعت در سیاست بودید.”

تصمیم مرکل در اوج بحران ناشی از جنگ در سوریه اتخاذ شد.

این رهبر کهنه کار ۶۸ ساله، که ۱۶ سال در مقام صدراعظمی آلمان قرار داشت و در سال ۲۰۲۱ کنار رفت، گفت: “احترام، حفظ و به اشتراک گذاری حقوق بشر، رسالت هر یک از ما است. ما تصمیم گرفتیم که در سیاست مهاجرت خود، به این اصول احترام بگذاریم.” .

او در بنیاد Felix Houphouet-Boigny که به نام اولین رئیس جمهور ساحل عاج نامگذاری شده است، گفت: «این تنها به این دلیل امکان پذیر شد که بسیاری از مردم آستین های خود را روی زمین بالا زدند.

آلسان اوتارا، رئیس جمهور ساحل عاج گفت: «علیرغم خصومت افکار عمومی، شما تصمیم گرفتید که مرزهای آلمان را به روی پناهجویان فراری از مناطق درگیری باز کنید.

وی افزود: «شما به همه رهبران جهان وظیفه همبستگی با همه انسان ها را یادآوری کرده اید.

حدود ۲۰۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده بودند.این جایزه در سال ۱۹۸۹ برپا شد و قبلا جوایزی را به نلسون ماندلا، یاسر عرفات، اسحاق رابین و فرانسوا اولاند اهدا کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »