... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - 3:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گلایه فرمانده ارشد ارتش: شناورهای خارجی، به درخواست کمک لنج ایرانی، پاسخ ندادند

دریادار ایرانی: علی‌رغم حضور شناورهای خارجی در این منطقه و درخواست کمک‌های مکرر لنج ایرانی از آنها،‌ شناورهای غیرموجه که حضور زائد در منطقه دارند هیچ کمکی به لنج ایرانی نکردند.

سیاست شرق _ تسنیم نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: علی‌رغم درخواست‌های مکرر لنج ایرانی، شناورهای خارجی حاضر در منطقه هیچ کمکی به آن نکردند.

لنج صیادی ایرانی که بیش از ۲۰ روز از گم شدنش در آب‌های دریای عمان می‌گذشت طی عملیاتی روز گذشته با کمک ناوشکن الوند، امداد رسانی شد.

ناوشکن الوند نیروی دریایی ارتش طی عملیات امداد و نجات در محدوده آب‌های شمال اقیانوس هند و دریای عمان، لنچ صیادی ایرانی که بیش از ۲۰ روز از گم شدنش می‌گذشت، پیدا شد.

این لنج ماهی گیری به علت نقص فنی و کمبود سوخت مدت بیست روز در محدوده شمال اقیانوس هند سرگردان بوده و متاسفانه یک نفر از خدمه آن در اثر دریازدگی جان خود را از دست داده بود، با حضور به موقع ناوشکن الوند ضمن برطرف شدن نقص فنی لنچ حادثه دیده، جیره غذایی و سوخت آن نیز توسط ناوشکن الوند تامین گردید و با راهنمایی فرمانده ناوشکن الوند به سمت ساحل کشورمان هدایت شد.

دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره کمک ناو الوند به یک فروند شناور ایرانی در آبهای دریای عمان، گفت: علی‌رغم حضور شناورهای خارجی در این منطقه و درخواست کمک‌های مکرر لنج ایرانی از آنها،‌ شناورهای غیرموجه که حضور زائد در منطقه دارند هیچ کمکی به لنج ایرانی نکردند.

وی افزود: امروز خوشحال هستیم که می‌توانیم رسالت خودمان را بر اساس قوانین بین‌المللی در عمق دریاها انجام دهیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »