... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - 8:49 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

گروسی: ما در شرایط پرتنشی قرار داریم

گروسی: ما در شرایط بسیار پرتنشی قرار داریم چرا که مذاکرات بر سر [توافق هسته‌ای] در سطح پایینی قرار دارد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

سیاست شرق _ رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه ۱۹ خرداد خبر داد که ایران در حال جمع‌آوری ۲۷ دوربین نظارتی از مکان‌های هسته‌ای در این کشور است، وی این سخنان را در یک نشست خبری از پیش تعیین نشده در وین اعلام کرد.

به نقل از یورونیوز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شمار دوربین‌های نظارتی باقیمانده آژانس در ایران را چیزی در «حدود ۴۰» دوربین برشمرد

به گفته مدیرکل آژانس، این دوربین‌ها از تأسیسات زیرزمینی غنی‌سازی هسته‌ای در نطنز و همچنین تأسیسات اصفهان برچیده شده‌اند.

گروسی افزود: «ما در شرایط بسیار پرتنشی قرار داریم چرا که مذاکرات بر سر [توافق هسته‌ای] در سطح پایینی قرار دارد. حالا اگر این اتفاق [جمع‌آوری دوربین‌ها] هم به آن بیفزایید خواهید دید که اوضاع خیلی هم خوب نیست.»

ایران روز چهارشنبه ۱۸ خرداد اعلام کرده بود دو دستگاه نظارتی آژانس در نطنز را خاموش خواهد داد.

به گفته گروسی، یکی از این دستگاه‌های نظارتی مربوط به اندازه‌گیری میزان غنی‌سازی اورانیوم در نطنز بوده است.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوایل روز پنجشنبه خبر داد که گروسی به اعضای شورای حکام گفت که ایران به این آژانس اطلاع داده است که قصد دارد دو آبشار جدید آی.آر-۶ را در نطنز راه‌اندازی کند.(بیشتر بخوانید)

در پی تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروییکای اروپایی علیه ایران در شورای حکام، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران از اقدامات متقابل علیه این اقدام شورای حکام خبر داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »