... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
جهان ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - 0:46 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

آتش بس ۲ ماهه در یمن

هانس گراندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد که طرف های درگیر در یمن بر سر توقف عملیات‌های هوایی، دریایی و زمینی توافق کردند.

سیاست شرق _ سازمان ملل از موافقت طرف‌های درگیر در یمن بر سر آتش‌بس ۲ ماهه خبر داده و اعلام کرد که این آتش‌بس روز ۲ آوریل (۱۳ فروردین) ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی آغاز خواهد شد.

به نقل از آناتولی، هانس گراندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد که طرف های درگیر در یمن(ائتلاف عربی به رهبری عربستان و انصار الله یمن) بر سر توقف عملیات‌های هوایی، دریایی و زمینی توافق کردند.

وی افزود: این آتش‌بس روز ۲ آوریل ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی آغاز خواهد شد، طرفین بر سر ورود شناورهای نفت‌کش به بنادر حدیده و پروازهای تجاری از فرودگاه صنعا تا نقاط از پیش تعیین‌شده منطقه به توافق رسیدند.

گراندبرگ در ادامه گفت: طرفین توافق کردند که تحت نظارت سازمان ملل برای باز کردن جاده‌ها در تعز و سایر استان‌های یمن گرد هم آیند، آتش‌بس پس از یک دوره دو ماهه با توافق طرف‌ها قابل تمدید خواهد بود.

گفتنی است از سپتامبر ۲۰۱۴ تاکنون، جنگ داخلی در یمن، موجب کشته و زخمی شدن ده ها هزار نفر در این کشور فقیر شده است و از سال ۲۰۱۵ نیز ائتلافی از کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، در حمایت از دولت مستعفی این کشور،در یمن مداخله نظامی کرده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »