... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - 1:43 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ورود کمک های بشردوستانه به غزه

تعداد کل کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه که در ده روز گذشته از مرز رفح به غزه عبور کرده‌اند به 171 دستگاه رسیده است. این کمک‌ها که صدها تن جمع‌آوری شده است.

سیاست شرق _ حداقل ۳۹ کامیون حامل کمک های بشردوستانه، روز دوشنبه از طریق گذرگاه رفح در مرز با مصر، وارد نوار غزه شدند .

به نقل از خبرگزاری تاس، تعداد کل کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه که در ده روز گذشته از مرز رفح به غزه عبور کرده‌اند به ۱۷۱ دستگاه رسیده است. این کمک‌ها که صدها تن جمع‌آوری شده است، شامل آب، غذا و تجهیزات پزشکی است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر فلسطین پیشتر گفته بود که کمک‌های بشردوستانه که به غزه می‌آیند تنها سه درصد نیاز مردم را تامین می‌کند و آب، غذا، دارو، آمبولانس و سوخت با کمبود شدید مواجه است.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت که اسرائیل همچنان به جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه ضعیف به نوار غزه ادامه می دهد. وی افزود که از آنجایی که دسترسی به خدمات تلفن همراه و اینترنت وجود ندارد، این منطقه از سایر نقاط جهان قطع شده است و “هیچ کس به طور قطع نمی داند در آنجا چه اتفاقی می افتد.”

جنگ در غزه، از ۱۵ مهر و با حملات گروه حماس به اسراییل و حملات گسترده اسراییل به باریکه غزه آغاز شد. گروه حماس، حملات خود را پاسخی به اقدامات اسرائیل علیه مسجد اساسی، حملات به کرانه باختری و غزه و همچنین دستگیری های فلسطینیان توصیف کرد. پس از این حملات که منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۳٠٠ نفر شد، اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد و حملات خود را به فلسطین و همچنین مناطق خاصی در لبنان و سوریه آغاز کرد. درگیری‌ها در کرانه باختری نیز جریان است.

تاکنون و در پی حملات گسترده و مرگبار اسرائیل، بیش از ۸ هزار فلسطینی کشته شده اند که نیمی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »