... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 12:43 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اسماعیلی: نام وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر می‌کند

اسماعیلی: به نظرم اگر این تغییر نام در مجلس تصویب شود، تغییر مهمی برای تحقق رویاپردازی‌ها و جهت‌گیری‌ها که لازمه حوزه فرهنگ و هنر است، صورت می‌گیرد.

سیاست شرق _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تغییر اسم وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی، در برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه خبر، گفت: در برنامه هفتم توسعه این بحث وجود داشت و دوستان در مجلس استقبال کردند. برنامه ما این است که متناسب با نگاه بلند انقلابی و متناسب با نگاه‌های جدید در حوزه مدیریت فرهنگی، نام جدیدی را انتخاب کنیم. به نظرم اگر این تغییر نام در مجلس تصویب شود، تغییر مهمی برای تحقق رویاپردازی‌ها و جهت‌گیری‌ها که لازمه حوزه فرهنگ و هنر است، صورت می‌گیرد.

«شهر هنر» در پرند راه‌اندازی می‌شود

اسماعیلی، همچنین درباره درخواست صدور مجوز برای مطبوعات گفت: معدل نشریات در کشور ما خیلی بالاست. ۱۴ هزار نشریه را مجوز دادیم و با درخواست‌های متعدد روبه‌روییم. بنابراین نگاه ما حمایتی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: علاوه براین، موضوع بیمه و امنیت شغلی خبرنگاران برای ما مهم است. پوشش بیمه‌ای را از ۴ هزار نفر سال ۱۴۰۰ به بالای ۸ هزار نفر رسانده‌ایم. به عبارت دیگر، ۹۷ درصد افزایش داشتیم که توسط صندوق هنر بوده است. مسکن هنرمندان و خبرنگاران را داشتیم و «شهر هنر» را در شهر پرند راه‌اندازی خواهیم کرد. حرف «ه» به کار برده در این عبارت به معنای هنر، حرف «ن» نویسنده و حرف «ر» مربوط به روزنامه‌نگاران است. علاوه براین فعالان قرآن و عترت را نیز اضافه کرده‌ایم و ۱۵ هزار نفر را بیمه کرده‌ایم. سعی کردیم نگرانی اهالی رسانه را به شکل قابل قبولی حل کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شعار ما در دولت، «بازگشت به مساجد» است. معتقدیم عمده فعالیت‌های فرهنگی هنری ما باید در حول و حوش مسجد شکل بگیرد. به همین دلیل امسال کانون‌های فرهنگی و هنری در مسجد را به شدت تقویت کردیم و آنها مشغول تولیدات هنری هستند.  

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »