... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
جهان ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - 1:23 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در دیدار با وزیرخارجه روسیه؛

مودی: به خشونت اوکراین پایان دهید/ هند آماده مشارکت در تلاش های صلح است

مودی درخواست خود را برای توقف زودهنگام خشونت تکرار کرد و آمادگی هند را برای کمک به هر طریقی در تلاش های صلح اعلام کرد.

سیاست شرق _ نارندرا مودی نخست وزیر هند، در دیدار با سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه، درخواست خود را برای توقف زودهنگام خشونت در اوکراین تکرار کرد و آمادگی هند را برای کمک به هر طریقی در تلاش های صلح اعلام کرد.

به نقل از هندوستان تایمز، طرف هندی بارها خواستار احترام به منشور سازمان ملل و حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها شده است. نخست وزیر مودی در گفتگوهای تلفنی خود با روسای جمهور روسیه و اوکراین در هفته های اخیر خواستار پایان دادن به خصومت ها و بازگشت به مسیر گفتگو و دیپلماسی شده است.

بر اساس بیانیه رسمی، روز جمعه «نارندرا مودی» زمانی که سرگئی لاوروف با وی ملاقات کرد و او را در مورد وضعیت اوکراین از جمله مذاکرات صلح جاری توضیح داد، درخواست خود را برای پایان دادن به خشونت تکرار کرد. در این بیانیه آمده است: “نخست وزیر درخواست خود را برای توقف زودهنگام خشونت تکرار کرد و آمادگی هند را برای کمک به هر طریقی در تلاش های صلح اعلام کرد.

لاوروف پس از گفتگو با همتای هندی خود اس جایشانکار، نخست وزیر مودی را ملاقات کرد. تعامل با نخست وزیر بسیار مهم بود زیرا مودی با هیچ یک از رهبران غربی یا مقامات ارشدی که در دو هفته گذشته برای مشورت در مورد بحران اوکراین به دهلی نو سفر کرده اند، ملاقات نکرده است.

لاوروف در یک کنفرانس خبری گفت که هیچ فشاری نمی‌تواند بر مشارکت روسیه با هند تأثیر بگذارد که سیاست خارجی آن نشان‌دهنده استقلال این کشور و تمرکز بر منافع مشروع ملی است.

 او گفت که گفتگوهای او با جایشانکار نیز منعکس کننده شراکت استراتژیک ممتازی است که طی چندین دهه با هند شکل گرفته است و همکاری دوجانبه در بسیاری از زمینه ها، از دفاع گرفته تا سرمایه گذاری را شامل می شود.

سرگئی لاوروف، پس از دیدار با مقامات چینی در پکن، راهی هند شده است تا از فشارهای دیپلماتیک بین المللی علیه روسیه بکاهد.

به نقل از دویچه وله، وزیرخارجه روسیه در سفر به پکن ،بر مبادلات تجاری با روبل تاکید کرد. چین نیز از تحریم‌های غرب علیه روسیه مجددا انتقاد کرد. این در حالی است که اتحادیه اروپا از چین می‌خواهد روسیه را به پایان جنگ ترغیب کند.

لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز جمعه اول آوریل (۱۲ فروردین) به هند رفت. این کشور که خواهان پرداخت پول گاز صادارتی خود به روبل است، اکنون فشار بر برخی کشورها برای استفاده از روبل در مبادلات را افزایش داده است.

به گزارش رویترز، روسیه از هند خواسته است که از ارزی غیر از یورو و دلار برای تجارت با این کشور استفاده کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، پیش از این بر پرداخت بهای گاز روسیه با ارزی بجز دلار و یورو تاکید کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »