... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
جهان ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 4:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
گفت و گوی تلفنی وزیرخارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل متحد؛

امیرعبداللهیان: توپ در زمین آمریکاست

امیرعبداللهیان: پیشنهادات مان را در مورد موضوعات باقیمانده از طریق مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل کرده‌ایم و اکنون توپ در زمین آمریکاست.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با آنتونبو گوترش دبیرکل سازمان ملل، در خصوص مسائل مورد علاقه ، از جمله مذاکرات وین و آتش بس در یمن گفت و گو کردند.

به نقل از ایرنا، در ابتدای این گفتگو دبیرکل سازمان ملل برقراری آتش بس در یمن را تبریک گفت و اظهار داشت، این یک موفقیت و پیروزی مشترک است که در نتیجه تلاش‌های همه طرف‌ ها به دست آمده است.

وزیر امور خارجه ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از برقراری آتش بس در یمن و تشکر از نقش دبیرکل در این خصوص، تأکید کرد، اکنون زمان آن است که قدم های  اساسی در راستای برقراری صلح و ثبات در یمن و بویژه لغو کامل تحریم های انساندوستانه برداشته شود.

در ادامه این گفت و گو، آقای امیرعبداللهیان در خصوص مذاکرات وین گفت: ما در مذاکرات به توافق نزدیک هستیم و پیشنهادات مان را در مورد موضوعات باقیمانده از طریق مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل کرده‌ایم و اکنون توپ در زمین آمریکاست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »