... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۲ دی ۱۴۰۲ - 7:13 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

۱۴ اردیبهشت، آخرین مهلت ارسال اثر به سومین کنگره بین المللی نهج البلاغه

پژوهشگران علاقه‌مند برای ارسال مقاله به سومین کنگره بین المللی نهج البلاغه «راه نجات» تا ۱۴ اردیبهشت فرصت دارند.

سیاست شرق _ رئیس هئیت مدیره موسسه نهج البلاغه استان اصفهان گفت: این کنگره با تشکیل کمیته‌هایی در حوزه‌های سیاسی، اقتصاد، مدنی و حقوق، فرهنگی و اجتماعی، روانشناسی، زن و خانواده و جهاد و مقاومت از دید نهج البلاغه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد سالک افزود: در این کنگره قرار است، ۱۰ پیش همایش و پیش نشست در دانشگاه و حوزه‌های علمیه اصفهان و کشور‌هایی شامل روسیه، مالزی، عراق و آمریکای جنوبی برگزار شود.

وی گفت: حقوق بشردوستانه و مخاصمات مسلحانه بین المللی با تأکید بر بحران غزه، جریان سازی فرهنگی و اجتماعی بر اساس آموزه‌های نهج البلاغه، مدیریت اقتصادی بیت‌المال برای زیست شرافتمندانه از منظر نهج‌البلاغ و زیست سیاسی در پرتوی سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در پرتوی آموزه‌های نهج‌البلاغه از موضوع‌های پیش نشست‌ها و همایش‌های سومین کنگره بین المللی نهج البلاغه «راه نجات» است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل قرارگاه نهج البلاغه در آموزش و پرورش محقق شده و برای توسعه آن، دستگاه‌های مختلف اجرایی هم تاکنون ۸۰ رابط را معرفی کرده اند، افزود: تاکنون فراخوان سومین کنگره بین المللی نهج البلاغه به ۱۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه و در اختیار محققان سراسر جهان قرارگرفته است.

حجت الاسلام علی اصغر بیگی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۰۰ اثر دانش آموزی و ۱۴۰ مقاله علمی از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، افزود: عنوان این دوره از کنگره، زیست شرافتمندانه است و محققان علاقه مند می‌توانند آثار خود را به نشانی www.ricna.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »