... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
جهان ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - 10:05 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

جنگ اوکراین؛ صدراعظم اتریش با پوتین دیدار می کند/ گفتگوی بایدن و مودی

دیدار کارل نهمر، صدراعظم اتریش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اولین دیدار یک مقام اروپایی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۵ اسفند۱۴۰۰ ( ۲۴ فوریه) است.

سیاست شرق _ در حالی که تحرکات دیپلماتیک بسیاری در عرصه بین المللی جهت پایان تهاجم روسیه به اوکراین در جریان است، کارل نهمر، صدراعظم اتریش، امروز دوشنبه در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد تا اولین مقام اروپایی باشد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۵ اسفند (۲۴ فوریه)، با او دیدار می‌کند.

به نقل از الجزیره قطر، این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز قصد دارد از طریق ویدئو کنفرانس با نارندرا مودی، نخست وزیر هند در خصوص مسائل مورد علاقه و بخصوص بحران اوکراین گفتگو کند.

بسته ششم تحریمی روسیه

وزرای خارجه اتحادیه اروپا – امروز دوشنبه – نیز برای بحث درباره اعمال بسته ششم تحریم‌ها علیه مسکو در پس‌زمینه جنگ در اوکراین گرد هم می‌آیند، اما اتحادیه همچنان بر سر موضوع ممنوعیت واردات گاز و نفت روسیه دچار اختلاف هستند.

تحولات میدانی جنگ اوکراین

از سویی دیگر نیز، رئیس اداره نظامی منطقه ای لوهانسک (وابسته به ارتش اوکراین) می گوید که ارتش روسیه در تلاش است تا کل منطقه دونباس را تصرف کند.

وی در بیانیه‌ای با بیان اینکه نیرو و تجهیزات نظامی روسیه در منطقه برای آمادگی برای درگیری‌های خشونت‌آمیز در آینده انباشته شده است، تأکید کرد که نیروهای اوکراینی برای این امر آماده هستند.

از سوی دیگر، الکسی آریستوویچ، مشاور رئیس جمهور اوکراین، گفت که نیروهای آنها در حال انجام عملیات ضد تهاجمی و کنترل شمال اوکراین هستند.

آریستوویچ افزود که درگیری ها همچنان در شهر جنوبی ماریوپول ادامه دارد و نیروهای آنها در حال دفاع از شهر هستند.

در همین زمینه، ستاد کل اوکراین گزارش داد که روسیه به تقویت واحدهای نظامی خود در شرق این کشور ادامه می دهد.

این مقام در بیانیه ای در روز یکشنبه اشاره کرد که روسیه در حال انجام اقداماتی برای انتقال و تقویت واحدهای نظامی و ارائه حمایت مادی و فنی از نیروهای خود در این کشور است.

 وی افزود: مسکو واحدهای نظامی را از مناطق شرقی و مرکزی روسیه به مناطق بلگورود، ورونژ و کورسک در مرز با اوکراین منتقل کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »