... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - 2:49 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

اکسیوس: ترامپ می گوید که بایدن برای رئیس‌جمهوری، «آنقدر پیر نیست»

دونالد ترامپ، 77 ساله، که فقط چند سال از بایدن 80 ساله جوانتر است،به همین دلیل، از انتقاد از سن بایدن خودداری کرده است.

سیاست شرق _ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در مصاحبه ای که روز پنجشنبه پخش شد، گفت: بایدن برای رئیس جمهور شدن “آنقدر پیر نیست”، اما “بی کفایت” است.

به نقل از اکسیوس، دونالد ترامپ، ۷۷ ساله، که فقط چند سال از بایدن ۸۰ ساله جوانتر است،به همین دلیل، از انتقاد از سن بایدن خودداری کرده است.

ترامپ در عوض بر روی «تدبیر ذهنی بایدن» تمرکز کرده است، در شرایطی که،«سن» به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی رای‌دهندگان آمریکایی، پیش از سال ۲۰۲۴ ظاهر شده است.

ترامپ در یک برنامه تلویزیونی “ گفت: “سن جالب است، زیرا برخی افراد بسیار« تیزبین» هستند و برخی افراد آن را از دست می دهند. 

او در ادامه افزود: “اما نه، او [بایدن] اصلاً پیر نیست؛ او به شدت بی کفایت است.”

ترامپ اضافه کرد که چندین رهبر جهان وجود دارند که “در دهه ۸۰ خود، فوق العاده بودند.”

عمار موسی سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از سخنان ترامپ گفت: « بایدن در جایی موفق شد که دونالد ترامپ در هر مرحله شکست خورد، و این بدیهی است که با رئیس‌جمهور سابق موافق نیست.

بایدن، مسن‌ترین رئیس‌جمهور فعلی، در پایان دوره دوم ریاست جمهوری ۸۶ ساله خواهد شد، زیرا سن او به نقطه کانونی در میان رای‌دهندگان تبدیل شده است.

  • نظرسنجی AP-NORC در ماه گذشته نشان داد که ۷۷ درصد از بزرگسالان فکر می کنند بایدن ۸۰ ساله، خیلی پیرتر از آن است که به طور مؤثر برای چهار سال دیگر خدمت کند، ۸۹ درصد جمهوری خواهان و ۶۹ درصد دموکرات ها این دیدگاه را دارند.
  • بیش از نیمی از کل بزرگسالان فکر می کنند که ترامپ برای یک دوره پیرتر از آن است. ۷۱ درصد از دموکرات ها و ۲۸ درصد از جمهوری خواهان این دیدگاه را دارند.

 ران دیسانتیس (R) فرماندار فلوریدا، ۴۵ ساله، این هفته طی مصاحبه با شبکه سی بی اس ( CBS) گفت که سن ترامپ و بایدن، “کاملاً یک نگرانی مشروع” برای رای دهندگان است.

  • ترامپ در اوایل این ماه به یک نظرسنجی وال استریت ژورنال که از رای دهندگان پرسیده بود که آیا سن ترامپ نگران کننده است، انتقاد کرد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »