... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - 9:57 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ششمین شب اعتراضات در فرانسه با حمله به شهرداری‌ها/ ۳۲٠٠ نفر بازداشت شدند

از آغاز گسترش ناآرامی و اعتراضات در فرانسه، پس از مرگ ناله به دست پلیس، دست‌کم ۱۵۰ ساختمان شهرداری و اماکن دولتی در شهرهای مختلف فرانسه هدف حمله قرار گرفتند.

سیاست شرق _ بنا بر اعلام وزارت کشور فرانسه، در ششمین شب ناآرامی‌ها پس از قتل جوان ۱۷ ساله توسط پلیس، دست‌کم ۱۵۷ نفر بازداشت شدند. بر اساس آمار منتشر شده، در ناآرامی‌های شامگاه یک‌شنبه ۳۵۲ آتش‌سوزی در معابر عمومی رخ داده است و ۲۹۷ دستگاه خودرو نیز به آتش کشیده شد. بنا بر اعلام وزارت کشور فرانسه، تاکنون ۴۵ هزار نیروی پلیس برای مقابله با غارت و خشونت معترضان بسیج شده‌اند. قرار است امانوئل مکرون با روسای مجالس ملی و سنا دیدار کند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد: در ناآرامی‌های شامگاه یک‌شنبه ۲ ژوئیه،‌ دست‌کم ۱۵۷ نفر بازداشت شدند. این آمار نسبت به آمارهای پیشین با کاهش قابل‌ملاحظه‌ای همراه است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی ادامه ناآرامی‌های اخیر در شماری از شهرهای فرانسه پس از قتل جوانی ۱۷ ساله بنام ناهل، توسط پلیس، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، روز سه‌شنبه ۴ ژوئیه، به منظور بررسی وضعیت اوضاع، با شماری از شهرداران مناطقی که در شب‌های اخیر با ناآرامی روبرو بودند، دیدار می‌کند.

همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در فرانسه، شهرداری‌ها و مقامات منتخب محلی در خط مقدم حملات معترضان قرار گرفتند. روز یکشنبه ۲ ژوئن، منزل مسکونی یکی از شهرداران در حومه پاریس، هدف حمله معترضان قرار گرفت.

از آغاز گسترش ناآرامی و اعتراضات در فرانسه، پس از مرگ ناله به دست پلیس، دست‌کم ۱۵۰ ساختمان شهرداری و اماکن دولتی در شهرهای مختلف فرانسه هدف حمله قرار گرفتند.

در نشست اضطراری، عصر روز یکشنبه ۲ ژوئیه، در کاخ الیزه به ریاست امانوئل مکرون با حضور شماری از وزیران و مقامات دولت فرانسه، حملات به اماکن عمومی، ساختمان شهرداری‌‌ها و ادارات پلیس، به نشانه‌ی «بحرانی جدی در فرانسه مورد بررسی قرار گرفت. همزمان شماری از شهرداران به منظور «بسیج مدنی شهروندان برای بازگشت نظم» فراخوان دادند.

وزیر کشور فرانسه، روز دوشنبه ۳ ژوئیه، با اشاره به بازداشت دست‌کم ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در جریان شورش اخیر در فرانسه، تاکید کرد: «۶۰ درصد از بازداشت‌شدگان هیچ‌گونه سوء سابقه کیفری نداشته‌اند». آمارهای پیشین وزارت کشور فرانسه هم حاکی از آن است که غالب بازداشت‌شدگان در فاصله سنی بین ۲۰ تا ۴۰ سال قرار دارند.

همچنین وزارت کشور فرانسه، روز دوشنبه سوم ژوئیه، تایید کرد: یک آتش‌نشان ۲۴ ساله، هنگام عملیات خاموش‌سازی خودروهای به آتش کشیده شده در یک پارکینگ زیرزمینی، جان خود را از دست داده است. وزارت کشور فرانسه در عین حال تاکید کرد: هیچ‌گونه ارتباطی میان مرگ این آتش‌نشان و شورش‌های اخیر نبوده است.

همچنین، وزارت کشور فرانسه، در آخرین آمار مربوط به ناآرامی‌های اخیر در فرانسه، که صبح دوشنبه ۳ ژوئیه منتشر کرد، اعلام کرد: با وجود کاهش ناآرامی‌ها در شامگاه یک‌شنبه ۲ ژوئیه، آمار اقدامات‌ خرابکارانه طی کمتر از یک هفته پس از مرگ ناهل، از آمار مربوط به سال ۲۰۰۵ پیشی گرفته است. شورش‌های سال ۲۰۰۵ در واکنش به مرگ دو نوجوان آفریقایی‌تبار، حدود سه هفته به طول انجامید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »