... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - 3:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

فرانسه، در آتش اعتراض به قتل نوجوان آفریقایی تبار توسط پلیس، می سوزد

در پی این حادثه، ناآرامی در شهرهای تولوز، دیژون و لیون فرانسه به وجود آمد. نزدیک به 2000 پلیس ضد شورش در این مناطق مستقر شده بودند. 

سیاست شرق _ تیراندازی مرگبار پلیس فرانسه به یک نوجوان ۱۷ ساله، آفریقایی تبار، در حومه پاریس، موجی از خشونت ها در فرانسه را به راه انداخته است.

به نقل از فرانس ۲۴، افسر پلیسی که روز سه شنبه در حین ایست ترافیکی به این جوان ۱۷ ساله به نام «ناهل ام» شلیک کرد، به اتهام قتل عمد تحت بازجویی رسمی قرار گرفت. 

افسر پلیس متهم به قتل ناهل مدعی شد که اسلحه خود را شلیک کرده است زیرا احساس می کرد جانش در خطر است. او در حال حاضر در بازداشت به سر می برد و با اتهام قتل عمد مواجه است.

فرانسه دو شب شاهد ناآرامی بوده است که باعث شد امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز پنجشنبه با وزرای ارشد جلسه بحران تشکیل دهد.

پس از تیراندازی پلیس به پسر نوجوان آفریقایی به نام ناهل ام، در فرانسه شورش‌ها آغاز شد. مادر ناهل برای راهپیمایی بعدازظهر پنجشنبه ۲۹ ژوئن در حومه پاریس در نانتر که در آن کشته شد، فراخوان داد. این راهپیمایی ادای احترام به تنها فرزند او بود که در یک اقدام خشونت آمیز کشته شد. 

ناهل به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین راهنمایی و رانندگی متوقف شد. پلیس ابتدا گزارش داد که یک افسر به این نوجوان تیراندازی کرده است، زیرا او به سمت او یورش برده است، اما با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی، با این موضوع مخالفت شد. 

در فیلم نشان می‌دهد که دو پلیس در کنار خودروی ثابت ایستاده‌اند و یکی از آنها اسلحه را به سمت راننده نشانه رفته است. یکی از آنها گفت: «می خواهی گلوله به سرت بخورد».

پس از حرکت خودرو حامل ناهل، افسر پلیس از فاصله نزدیک، به سمت مقتول شلیک کرد. 

ناآرامی در فرانسه

در پی این حادثه، ناآرامی در شهرهای تولوز، دیژون و لیون فرانسه به وجود آمد. نزدیک به ۲۰۰۰ پلیس ضد شورش در این مناطق مستقر شده بودند. 

صاویری که روی دیوار ساختمان ها پاشیده می شود، خواستار «عدالت برای «ناهل» شده و می گوید: «پلیس می کشد».

افسر پلیس متهم به قتل ناهل مدعی شد که اسلحه خود را شلیک کرده است زیرا احساس می کرد جانش در خطر است. او در حال حاضر در بازداشت به سر می برد و با اتهام قتل عمد مواجه است.

۱۵۰ معترض دستگیر شدند

نیروهای امنیتی فرانسه نزدیک به ۱۵۰ نفر را در ناآرامی‌های خشونت‌آمیز که در شهرهای مختلف فرانسه رخ داد، دستگیر کردند. تظاهرکنندگان در اعتراض به قتل پسر نوجوان آفریقایی تبار توسط پلیس، خودروها را آتش زدند و آتش بازی کردند.

وضعیت جدی است

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در نشانه‌ای از وخامت اوضاع، نشستی را در اوایل صبح روز پنج‌شنبه ۲۹ ژوئن با وزرای خود فراخواند تا درباره موضوع مورد بحث گفتگو کنند.

بدرفتاری با مردم

کشتن این نوجوان آفریقایی، بحثی را در فرانسه در مورد تاکتیک‌های پلیس برانگیخت، که برای مدت طولانی توسط گروه‌های حقوق بشری به دلیل رفتار بد پلیس با مردم در حومه‌های کم درآمد، به‌ویژه اقلیت‌های قومی مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »