... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ دی ۱۴۰۲ - 5:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

طرح رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری بخشی از ساکنین غزه

سیاست شرق _ روزنامه «تایمز اسرائیل»، روز چهارشنبه، ۱۳ دی، مدعی شد که رژیم صهیونیستی در حال مذاکره با برخی کشورها، جهت پذیرش بخشی از ساکنین غزه است.

این روزنامه، به نقل از یک منبع در کابینه اسرائیل مدعی شد، اسرائیل در حال مذاکره با کنگو و چندین کشور برای «پذیرش مهاجران» از نوار غزه است.

این منبع اعلام کرد: «کنگو آماده پذیرش مهاجران است و ما در حال مذاکره با کشورهای دیگر هستیم»، این منبع، نامی از کشورهایی که اسرائیل با آن‌ها در حال مذاکره است، نبرد.

این روزنامه به نقل از گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات اسرائیل، که روز سه‌شنبه در کنست سخن می گفت، مدعی شد: « حماس در پایان جنگ ، هیچ کنترلی بر غزه نخواهد داشت و ساکنان غیرنظامی به کمک‌‎های بشردوستانه وابسته خواهند بود. در غزه کاری وجود نخواهد داشت و ۶۰% زمین‌های کشاورزی به مناطق حائل امنیتی تبدیل خواهند شد.»

رامی عبدو، رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر اروپا و مدیترانه در گفت‌وگو با خبرگزاری آنادولو، در ارتباط با اجبار اسرائیل برای کوچ اجباری مردم غزه از این منطقه گفت: بی تردید اسرائیل نکبت جدیدی را در نوار غزه رقم می‌زند. وزرای اسرائیلی هم در این زمینه سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای این که نمی‌خواهد با افکار عمومی غرب مواجهه‌ای داشته باشد هشدار می‌دهد که در این زمینه صحبتی نشود.

عبدو تصریح کرد: اسرائیل فرصت زندگی برای انسان‌ها نمی‌دهد و همچنین مانع رفتن آنها به جای دیگر می‌شود. اسرائیل این نسل‌کشی را با کشتار جمعی، پاکسازی قومی و اجبار به کوچ انجام می‌دهد.

پس از حمله ۱۵ مهر(۷ اکتبر) حماس به عمق خاک سرزمین های اشغالی فلسطین، که منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۲۰۰ نفر و اسارت حدود ۲۷۰ نفر دیگر گردید، اسرائیل حملات گسترده ای را به نوار غزه انجام داد، حملاتی که به گفته مقامات فلسطینی، تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۲۲ هزار نفر ( که بیش از نیمی از آنها زنان و کودکانند) و مجروح شدن نزدیک به ۵۰ هزار نفر شده است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »