... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - 2:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بریتانیا؛ برای میزبانی از هر پناهنده اوکراینی ماهانه ۴۵۶ دلار پرداخت می کند

اگر خانواده ای بتواند اتاق اضافه یا ملکی در اختیار پناهندگان اوکراینی قرار دهد، ماهیانه 350 پوند (456 دلار) دریافت خواهد کرد.

سیاست شرق _ بریتانیا به خانواده‌هایی که پناهندگان اوکراینی را میزبانی کنند، ماهیانه ۴۵۶ دلار پرداخت می کند.

دولت بریتانیا اعلام کرد، طرح جدید این کشور به نام «خانه‌هایی برای اوکراین» به پناهندگان جنگ اجازه می‌دهد به بریتانیا بیایند، حتی اگر هیچ اقوامی را در آنجا نداشته باشند.

بنا به این طرح، اگر خانواده ای بتواند اتاق اضافه یا ملکی را برای حداقل مدت شش ماه در اختیار پناهندگان اوکراینی قرار دهد، بریتانیا ماهیانه ۳۵۰ پوند (۴۵۶ دلار) به میزبان پرداخت خواهد کرد.

بنا به همین گزارش،هر کسی که یک اتاق یا خانه به پناهنگان ارائه می دهد باید نشان دهد که محل اقامت از استانداردها لازم برخوردار است و ممکن است مجبور به بررسی سوابق کیفری وی نیز شوند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد که تعداد پناهندگانی که از اوکراین فرار می کنند ممکن است به بیش از چهار میلیون برسد.

در همین رابطه، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه برخی از زنان پناهنده از جانب حامیان مالی خود احساس خطر می‌کنند، از بریتانیا خواسته است تا طرح خانه‌های خود برای اوکراین را بررسی کند.

نگرانی های فزاینده ای وجود دارد که زنان از طریق این برنامه در معرض خطر قرار می گیرند، برنامه ای که بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر در روزهای منتهی به راه اندازی آن در ۱۸ مارس به عنوان میزبان ثبت نام کردند.

یک تحقیق مخفی توسط روزنامه تایمز نشان داد که چگونه برخی از مردان مجرد بریتانیایی جهت مشارکت در این طرح ابراز علاقه و نام نویسی تا احیانا سوال استفاده نمایند و یا با ارسال پیامک یا در شبکه های مجازی به آزار و اذیت زنان پناهنده پرداخته اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »