... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - 5:44 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کره جنوبی، سفیر ایران را احضار کرد

سفیر ایران در سئول در اعتراض به یادداشت روز شنبه ۲۷ فروردین روزنامه کیهان با عنوان «تحریم را از کره جنوبی آغاز کنیم!» به وزارت خارجه کره جنوبی فراخوانده شده است.

سیاست شرق _ وزارت امور خارجه کره جنوبی در اعتراض به انتشار یادداشتی در روزنامه «کیهان» سفیر ایران در سئول را فراخواند.

به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، سعید بادامچی شبستری، سفیر ایران در سئول در اعتراض به یادداشت روز شنبه ۲۷ فروردین روزنامه کیهان با عنوان «تحریم را از کره جنوبی آغاز کنیم!» به وزارت خارجه کره جنوبی فراخوانده شده است.

براین اساس، یئه سونگ بائه، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی مراتب اعتراض و نگرانی سئول نسبت به یادداشت تهدیدآمیز روزنامه کیهان را به سفیر ایران انتقال داده است.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی، بادامچی در این دیدار گفت که مطلب این روزنامه در راستای موضع رسمی تهران نیست و موضع ایران را درباره این موضوع تشریح کرد.

روزنامه کیهان در شماره روز شنبه خود با انتشار مطلبی به قلم حسین شریعتمداری، سردبیر و مدیرمسئول این روزنامه خواستار بسته شدن تنگه هرمز بر روی کشتی‌های کره جنوبی تا زمان پرداخت مطالبات تهران از سئول شده بود.

حسین شریعمتداری در این یادداشت گفته بود که کشورهایی که به قانون من درآوردی آمریکا تحت عنوان «تحریم‌های ثانویه- secondary sanctions» تن داده و به تحریم علیه جمهوری اسلامی روی آورده‌اند، نباید از عواقب و هزینه سنگین اقدام پلشت خود در امان باشند. ما می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره جنوبی و تمامی شناورهایی که برای کره جنوبی کالا حمل می‌کنند و یا از مبدا کره جنوبی بارگیری کرده‌اند ببندیم و مادام که ۷ میلیارد دلار طلب کشورمان را پرداخت نکرده‌اند به آنها اجازه تردد از تنگه هرمز را ندهیم.

چند میلیارد دلار از پول‌های ایران در بانک‌های کره جنوبی بلوکه شده است و سئول مدعی است که به دلیل تحریم‌های آمریکا و تحت فشارهای این کشور نمی‌تواند این پول را به ایران بازگرداند.مقامات ایران و کره جنوبی، در چند نوبت در این مورد گفتگو کردند ولی تاکنون اقدامی در خصوص آزادسازی طلب های آن اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »