... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - 3:15 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0
توسط دولت نیکاراگوئه اعلام و توسط روسیه تایید شد:

گسترش مناسبات دفاعی روسیه و نیکاراگوئه؛ روسیه در حیات خلوت آمریکا

اورتگا از زمان رهبری انقلاب ۱۹۷۹ نیکاراگوئه که آناستازیو سوموزا دیکتاتور مورد حمایت آمریکا در این کشور را سرنگون کرد، روابط حسنه و گسترده ای را را با روسیه برقرار نموده است.

سیاست شرق _ دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه در فرمانی به استقرار سربازان، هواپیماها و کشتی‌های روسیه در این کشور در راستای اهداف آموزشی، اعمال قانون یا واکنش اضطراری مجوز داده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این فرمان که طی روزهای اخیر منتشر و روز پنجشنبه توسط روسیه تأیید شد، «دنیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه به نیروهای روسیه مجوز داده تا به اجرای ماموریت‌های مربوط به حوزه “اجرای قانون، کمک‌های بشردوستانه، مأموریت‌های جستجو، امداد و نجات در مواقع اضطراری یا بلایای طبیعی” در خاک کشورش بپردازند.

بر اساس این گزارش، همچنین دولت نیکاراگوئه اجازه به حضور واحدهای نیروهای روس به جهت “تبادل تجربیات و آموزش” را داده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که این برنامه یک برنامه “عادی و متداول” است.

زاخارووا خاطر نشان کرد: ما در مورد یک روال متداول – دو بار در سال – و در ارتباط با تصویب یک قانون در نیکاراگوئه با موضوع پذیرش موقت پرسنل نظامی خارجی در خاک این کشور در راستای توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله عملیات‌های پاسخ بشردوستانه و اضطراری، مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و قاچاق مواد مخدر صحبت می‌کنیم.

او متذکر شد که این قانون همچنین به نیروهایی از آمریکا، مکزیک و دیگر کشورهای آمریکای مرکزی برای چنین اهدافی مجوز می‌دهد.

به گزارش سیاست شرق، دانیل اورتگا از زمان رهبری انقلاب ۱۹۷۹ نیکاراگوئه که آناستازیو سوموزا دیکتاتور مورد حمایت آمریکا در این کشور را سرنگون کرد، روابط حسنه و گسترده ای را را با روسیه برقرار نموده است.

اورتگا از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ به عنوان رئیس جمهور خدمت می‌کرد و در سال ۲۰۰۷ دوباره به قدرت رسید.دولت اورتگاه از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی، تحت فشارهای مختلفی قرار دارد.

با این حال، مجوز حضور نیروهای روسی در نیکاراگوئه و آمریکای لاتین که حیات خلوت آمریکا به شمار می رود، می تواند در فشار آمریکا بر نیکاراگوئه را افزایش دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »