... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:54 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حمله نیروهای اسرائیلی به فلسطینیان و تهدید محمودعباس

محمود عباس خواستار حمایت بین المللی از فلسطینی ها بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو و تهدید به عقب نشینی از به رسمیت شناختن اسرائیل شد.

سیاست شرق _ در حالی که نیروهای اسرائیلی مجددا به فلسطینیان در مسجدالاقصی حمله کردند، محمود عباس رییس جمهور فلسطین، تهدید به عقب نشینی از به رسمیت شناختن اسرائیل کرد.

به نقل از الجزیره، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از اقامه نماز صبح امروز جمعه بار دیگر به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند، در حالی که محمود عباس خواستار حمایت بین المللی از فلسطینی ها بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو و تهدید به عقب نشینی از به رسمیت شناختن اسرائیل شد.

بنا به همین گزارش، حدود ۴۰ فلسطینی از جمله ۳ روزنامه نگار در جریان یورش نیروهای اشغالگر به صحن های مسجدالاقصی هدف تیراندازی این نیروها قرار گرفتند، تا از رسیدن فلسطینیان به مسجد الاقصی جلوگیری می کنند.

در همین رابطه، محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین از دولت آمریکا خواست برای توقف فوری اقدامات تشدیدکننده اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی مداخله فوری کند.

عباس در دیدار با یک هیئت آمریکایی در رام‌الله، اسرائیل را مسئول تشدید تنش‌ها و فقدان آنچه به عنوان افق سیاسی توصیف کرد، دانست و همچنین هشدار داد که ادامه تشدید تنش‌های اسرائیل، رهبری فلسطین را مجبور به اجرای تصمیمات شورای مرکزی سازمان آزادیبخش مبنی بر لغو به رسمیت شناختن اسرائیل و توقف هرگونه هماهنگی با آن خواهد کرد.

پلیس اسراییل دیروز پنجشنبه تصمیم گرفت تا همزمان با سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، وضعیت آماده باش را اعلام کند و خود را برای احتمال تشدید تنش در مسجدالاقصی آماده کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »