... امروز: چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
پاسخ وزارت دفاع آمریکا به هشدار لاوروف؛

جان کربی: جنگ هستەای برندەای نخواهد داشت

کربی: آنچه کە شرایط کنونی به آن نیاز دارد، پایان دادن جنگ توسط پوتین است.

سیاست شرق _ جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هشدار وزیر خارجه روسیه درباره جنگ سوم جهانی و احتمال بروز جنگ هستەای را “لفاظی” خواند و گفت آنچه کە شرایط کنونی به آن نیاز دارد، پایان دادن تهاجم از سوی پوتین است.

وزارت دفاع آمریکا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را به دلیل اظهاراتش در مورد خطر احتمال بروز جنگ هسته‌ای مورد انتقاد قرار داد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون کە بە همراه لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان حضور دارد، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «جنگ هستەای برندە نخواهد داشت.»

کربی با تاکید بر اینکه گفتەهای لاوروف سازندە نیستند، گفت: «قطعا این لفاظی‌ها در شرایط کنونی مناسب نیستند. آنچه کە شرایط کنونی به آن نیاز دارد، پایان دادن جنگ توسط پوتین است.»

وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه ۲۵ آوریل در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه خطر بروز جنگ جهانی سوم را واقعی توصیف کرد و نسبت به آن هشدار داد.

او با متهم کردن ناتو به پیشبرد جنگ نیابتی علیه روسیه در اوکراین، گفت که این امر حمله روسیه محموله‌های تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین را موجه می‌کند.
سرگی لاوروف روز سه‌شنبه ۲۶ آوریل در دیدار با دبیرکل سازمان ملل در مسکو نیز، غرب را به داشتن تملایلاتی در ایجاد “جهان تک قطبی” متهم کرد. 

یش‌بینی مسکو در مورد تجزیه اوکراین

نیکلای پاتروشف، رئیس شورای امنیت ملی روسیه در تازهترین موضع‌گیری گفته که نتیجه سیاست‌های غرب و دولت مستقر در کی‌یف می‌تواند باعث تجزیه اوکراین به چند کشور شود.
پاتروشف که از معتمدان نزدیک پوتین به شمار می‌رود،  در گفت‌وگو با وزنامه دولتی روسیسکایا گازتا، ایالات متحده را متهم کرد کە در اوکراین به دنبال تحریک و تقویت ملی‌گرایی علیه روسیه است و گفت: «نفرت هرگز نمی‌تواند به عاملی قابل اعتماد در وحدت ملی تبدیل شود.»


انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »