... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 1:18 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

لاوروف نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

لاوروف درباره آنچه که او آن را "خطر واقعی" جنگ جهانی سوم خواند، هشدار داد.

سیاست شرق _ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره آنچه که او آن را “خطر واقعی” جنگ جهانی سوم خواند، هشدار داد.

خبرگزاری های روسی روز دوشنبه به نقل از لاوروف تایید کرد که مسکو به مذاکرات صلح با کیف ادامه خواهد داد و او آن را به “تظاهر” به مذاکره متهم کرد.

وی گفت: “نیت خیر محدودیت هایی دارد، اگر متقابل نباشد، به روند مذاکره کمکی نمی کند.”

وی افزود: «اما ما به مذاکرات با تیم مجاز (ولودیمیر رئیس جمهور اوکراین) زلنسکی ادامه می دهیم و این تماس ها ادامه خواهد داشت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که خطر جنگ جهانی سوم جدی و واقعی است، در حالی که همتای اوکراینی وی دیمیترو کولبا به او پاسخ داد و گفت که اظهارات لاوروف احساس شکست مسکو در اوکراین است، در حالی که واشنگتن امروز مذاکرات را رهبری می کند. سه شنبه در آلمان، که در آن ۲۰ کشور در حال بحث در مورد تسلیح ارتش اوکراین برای مقابله با همتای روس هستند.

لاوروف وزیر روسیه در یک برنامه تلویزیونی گفت که مسکو با وجود خطرات زیاد در حال حاضر برای از بین بردن خطر درگیری های هسته ای تلاش می کند و تاکید کرد که تهدید جنگ جهانی سوم “جدی و واقعی است و نباید آن را دست کم گرفت.” “

لاوروف با بیان اینکه واشنگتن علاقه ای به برقراری ارتباط با مسکو در مورد اوکراین نشان نمی دهد، تاکید کرد که پارامترهای توافق با اوکراین برای پایان دادن به جنگ در مرحله خصومت تعیین می شود، زمانی که این توافق به قول او به واقعیت تبدیل می شود.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه اوکراین در توئیتی اعلام کرد که روسیه از خطر واقعی جنگ جهانی سوم صحبت می‌کند، زیرا این کشور آخرین امید را برای ترساندن جهان از حمایت از اوکراین از دست داده است. اظهارات روسیه درباره جنگ جهانی سوم به این معناست که مسکو در اوکراین احساس شکست می‌کند.

سلاح های غربی

در همین زمینه، وزیر امور خارجه روسیه گفت که تسلیحات غربی دریافتی به اوکراین نشان می دهد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) “در واقع از طریق یک جنگ نیابتی درگیر جنگ با روسیه است” و تاکید کرد که مسکو تسلیحات غربی”اهداف قانونی فعالیت های ارتش روسیه خواهند بود . لاوروف اظهار داشت که نیروهای روسی بیش از یک بار تأسیسات انبار تسلیحات غربی را در غرب اوکراین هدف قرار دادند.

از سویی دیگر، ارتش روسیه روز دوشنبه از افتتاح یک کریدور بشردوستانه برای تضمین خروج غیرنظامیان در مجتمع آزوفستال در ماریوپل خبر داد، در حالی که کیف از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست از هرگونه توافق در مورد کریدورهای بشردوستانه از آزوفستال اطمینان حاصل کند.

رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای روسی به طور یکجانبه تمام درگیری ها را متوقف می کنند و به فاصله ایمن عقب نشینی می کنند تا از تخلیه غیرنظامیان در کارخانه به هر مقصدی که انتخاب کنند اطمینان حاصل کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از معاون نخست وزیر اوکراین هرگونه توافق با مسکو برای گشایش کریدور بشردوستانه از ماریوپل امروز را تکذیب کرد و این مقام اوکراینی گفت که کشورش از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته است تا هرگونه توافق را تضمین کند. توافق در مورد افتتاح یک کریدور بشردوستانه از Azovstal.

از سوی دیگر، جدایی طلبان منطقه دونتسک (شرق اوکراین) گفتند که نیروهای آنها امروز ۱۶۱ غیرنظامی را از ماریوپل به مناطق تحت کنترل خود تخلیه کردند.

جدایی طلبان با انتشار تصاویری از خودروهای زرهی با بلندگو از نیروهای اوکراینی در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپول خواستند تسلیم شوند ولی تاکنون نیروهای اوکراینی از تسلیم شدن خودداری کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »