... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - 11:49 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سخت تر از ..‌. سخت!

موانع و مشکلات، مانند تیغ دو لبه‌ای ، ما را پرداخت و ما را در رسیدن به هدف و موفقیت جلا می دهند، و یا زندگیمان را نابود می کنند؛ اما آن چیزی که مهم است، نحوه‌ی برخورد و مدیریت ما است که می تواند، زمینه گذر راحت تر و کم هزینه تر از آنها را مهیا کند.

سیاست شرق _ شاید در مواقع سختی، به این فکر کنید که مشکلات فقط برای شما وجود دارند. اما زندگی نامه بسیاری از موفق ترین و معروف ترین شخصیت ها نیز نشان می دهد که، آنها نیز با مسائل و مصایب بسیاری در طول زندگی خود مواجه بوده اند و چالش های بزرگی را حتی در زندگی شخصی خود، پشت سر گذاشته اند.

اما آنچه که در این بین از اهمیت بسیاری برخوردار است، سه گزینه مهم است که همه انسان ها برای رشد ، پیشرفت و رسیدن به اهداف خود باید مد نظر بگیرند:

  • خواستن
  • دانستن
  • توانستن

با تفکر و اندیشیدن در هر کدام از عوامل بالا، می توان به مهمترین آن برای بشر پی برد.

«خواستن » و «اراده کردن» ، برای انجام کاری یا رسیدن به هر هدفی ، چنان انرژی بخش است که فرد را بر هدف خود متمرکز می کند تا به دو گزینه دیگر، «توانستن» و « دانستن» نیز دست یابد.

اراده کردن و سپس حرکت برای دستیابی به هدف، خود می تواند زمینه تلاش برای «دانستن» بسیاری از مسایل مرتبط و نیروی لازم را برای «توانستن» انجام آن را مهیا کند.

ضرب المثل «خواستن، توانستن است»، یک عبارت بسیار هوشمندانه و انرژی بخش است که می‌تواند همچون جمله ای انگیزشی عمل کند. این ضرب المثل یعنی هدف گذاری، اراده کردن و عزم جزم داشتن ما، برای موفقیت است. 

وقتی چیزی را با تمام وجود بخواهیم (البته امور منطقی و نه تخیلی!) برای رسیدن به آن، توان و پشتکار ما بیشتر می‌شود و با قدرتِ اراده و خودباوری یعنی «خواستن»به آن می‌رسیم، حتی اگر به نظر دیگران آن کار بسیار سخت و حتی غیرممکن به نظر برسد. 

افراد موفق و بزرگ نمونه های خوبی از معنی ضرب المثل خواستن، توانستن است، هستند؛ چرا که اغلب آن‌ها با «مشکلات» بسیاری در راه رسیدن به اهدافشان روبرو بوده اند و با خواستن و اراده ی راسخ توانسته اند بر موانع و سختی‌ها غلبه کنند و به هدف‌هایشان برسند، آنچه آن‌ها را از دیگران متمایز کرد، سختی ورزیدن در مقابل فرود و فرازهای رسیدن به هدفشان در زندگی بود.

موانع و مشکلات، مانند تیغ دو لبه‌ای ، ما را پرداخت و ما را در رسیدن به هدف و موفقیت جلا می دهند، و یا زندگیمان را نابود می کنند؛ اما آن چیزی که مهم است، نحوه‌ی برخورد و مدیریت ما است که می تواند، زمینه گذر راحت تر و کم هزینه تر از آنها را مهیا کند.

شاید در این بین، ویژگی‌های شاخص هر فرد ، که بدون شک در نهاد او قرار دارد و می توانند در طول زندگی تقویت شوند، مهمترین مسئله ای است که می تواند او را در مقایسه با دیگران، متمایز کند و مسیر موفقیت را در رسیدن به هدفش، هموارتر نماید. مجموعه‌ای از خصوصیت‌ها که با به دست آوردن آن‌ها، که ما را نیز بر سختی‌ها و مشکلات غلبه کرده و به فردی موفق تبدیل کند.

  • نوع جنگ من، برنده شدن است و دیگر هیچ. (وارن بافت)
  • هرگز تسلیم نشو؛ فقط غیر ممکن، غیر ممکن است. (نیک وی آچیچ)
  • همین که فکر می‌کنم به زودی می‌میرم، مهم‌ترین ابزاری است که کمکم می‌کند بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنم. (استیو جابز)
  • من فکر می‌کنم اگر کاری انجام می‌دهید و خوب پیش می‌رود، نباید به آن اکتفا کنید. باید در پی کاری فوق‌العاده‌تر باشید، نه اینکه در آن ساکن شوید. به این فکر کنید که کار عالی و شگفت ‌آور بعدی چیست. (استیو جابز)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »