... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 8:46 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دولت آمریکا و درخواست کمک ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین/ احتمال تعلیق مذاکرات صلح روسیه و اوکراین

کربی: یکی از اهداف استراتژیک آمریکا تضعیف روسیه به حدی است که نتواند جنگ خود را علیه سایر کشورها تکرار کند.

سیاست شرق _ جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) می گوید که اگر کنگره بودجه تکمیلی ارائه شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن را به ارزش ۳۳ میلیارد دلار تصویب کند، دولت ایالات متحده بودجه کافی برای حمایت از اوکراین به مدت ۵ ماه ارائه خواهد کرد.

کربی تاکید کرد که یکی از اهداف استراتژیک آمریکا تضعیف روسیه به حدی است که نتواند جنگ خود را علیه سایر کشورها تکرار کند.

سخنگوی پنتاگون همچنین خواستار حفاظت از حاکمیت مولداوی هم مرز با اوکراین شد و خاطرنشان کرد که این کشور بیم دارد بعد از اوکراین هدف بعدی روس‌ها باشد.

کربی همچنین اظهار داشت که نیروهای اوکراینی در ۳ نقطه خارج از اوکراین از جمله آلمان آموزش می بینند.

از سویی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز جمعه گفت که احتمالات زیادی برای توقف مذاکرات صلح با مسکو وجود دارد و خاطرنشان کرد که این به دلیل خشم مردمی نسبت به آنچه به گفته وی جنایات مرتکب شده توسط نیروهای روسی است، صورت می گیرد.

در همین زمینه، یکی از مشاوران ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که دیدار پیشنهادی بین زلنسکی و همتای روسی او، ولادیمیر پوتین، «متاسفانه همانطور که ترکیه گفته است به زودی برگزار نخواهد شد، اما باید منتظر ماند».

در همان زمان، کیف از اتحادیه اروپا خواست تا اقداماتی را برای ممنوعیت واردات نفت روسیه انجام دهد و مدیر دفتر زلنسکی گفت که “تحریم تدریجی نفت روسیه” باید در بسته ششم تحریم ها گنجانده شود.

از سویی دیگر، نیویورک تایمز به نقل از منابعی اعلام کرد که اتحادیه اروپا احتمالا هفته آینده با تحریم نفتی روسیه موافقت خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »