... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - 1:42 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره قرآن سوزی در سوئد

سخنگوی این نهاد مستقر در ژنو در یک نشست خبری گفت که بحث در مورد افزایش نفرت مذهبی احتمالا اواخر این هفته برگزار خواهد شد.

سیاست شرق _ شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: این شورا نشست فوری برای بررسی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد برگزار می‌کند.

سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که پس از درخواست پاکستان، نشستی فوری درباره سوزاندن قرآن در سوئد، برگزار خواهد کرد.

سخنگوی این نهاد مستقر در ژنو در یک نشست خبری گفت که بحث در مورد افزایش نفرت مذهبی احتمالا اواخر این هفته برگزار خواهد شد.

پاسکال سیم، سخنگوی شورای حقوق بشر به خبرنگاران گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل یک نشست فوری برای بحث در مورد افزایش نگران کننده اعمال از پیش برنامه‌ریزی شده و عمومی نفرت مذهبی، که با هتک حرمت فعلی به قرآن کریم در برخی از کشور‌های اروپایی و کشور‌های دیگر آشکار می‌شود، با استناد به درخواست پاکستان از طرف برخی از اعضای سازمان همکاری اسلامی، برگزار خواهد کرد.

اقدام اخیر دادگاه سوئد مبنی بر صدور مجوز برای هتک حرمت« قرآن»با واکنش‌ها و محکومیت‌های گسترده‌ای در سراسر جهان مواجه شده است.

این اقدام، در خارج از مسجدی در سوئد، اعتراض بسیاری از کشور‌های مسلمان و محکوم کردن گسترده جهانی را برانگیخت.

پیش از این نیز یک دادگاه سوئد در ماه آوریل تصمیم پلیس سوئد را لغو کرد و مدعی شد که پلیس مدارک کافی برای ممنوعیت این تجمع را ندارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »