... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 1:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفیر آمریکا در سازمان ملل: برای احیای برجام، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود

گرینفیلد: او افزود اگر دیپلماسی به نتیجه نرسد، ایالات متحده با جامعه بین‌الملل همکاری نزدیکی خواهد داشت تا فشار بر ایران را افزایش دهد. 
لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل

سیاست شرق _ سفیر آمریکا در سازمان ملل می گوید که با وجود پیشرفت‌ در مذاکرات احیای برجام با ایران، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود و این امکان نیز وجود دارد که به توافقی نرسیم.

به نقل از دویچه وله، خانم لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری روز سه‌شنبه سوم مه (۱۳ اردیبهشت) گفت که در مذاکرات احیای برجام پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما هنوز کارهای زیادی باید انجام شود و این امکان نیز وجود دارد که به توافقی نرسیم.
وی افزود اگر دیپلماسی به نتیجه نرسد، ایالات متحده با جامعه بین‌الملل همکاری نزدیکی خواهد داشت تا فشار بر ایران را افزایش دهد. 
با این حال، روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت که «مذاکرات متوقف نشده است اما به طرق دیگری و با تبادل پیام‌های مکتوب بین ایران و آمریکا از طریق نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در حال انجام است.»

آقای امیرعبداللهیان در مصاحبه‌ای با شبکه المسیره گفت: «لغو تحریم‌ها در تمامی بخش‌ها و ارائه ضمانت‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین نکات در دستور کار مذاکراتی ماست.»

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد که انریکه مورا، رییس هیأت مذاکره کننده اروپا، اعلام آمادگی کرده است که برای خروج از بن‌بست گفت‌وگو‌ها به تهران سفر کند، به این شرط که جمهوری اسلامی “فعلا” از خواست خود برای خروج سپاه پاسداران از لیست تروریستی آمریکا صرف‌نظر کند. به این پیشنهاد از سوی تهران هنوز پاسخی داده نشده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »