... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 11:37 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان

وزیر امور خارجه آمریکا که در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه غزه در حال سفر به خاورمیانه است، در اردوگاه زمستانی محمد بن سلمان، با وی گفتگو کرد.

سیاست شرق _ محمد بن سلمان، ولی عهد و نخست وزیر عربستان سعودی، روز دوشنبه از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه غزه در حال سفر به خاورمیانه است، در اردوگاه زمستانی خود در الولا استقبال کرد.

محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان سعودی، ضمن دیدار و گفت‌وگو با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا،ضمن تاکید بر اهمیت توقف عملیات نظامی در نوار غزه، خواستار ازسرگیری روند صلح و بازگرداندن حقوق فلسطینی‌ها و گسترش تلاش‌ها در زمینه انسانی در غزه شد.

به نقل از الشرق الاوسط، بلینکن که اوایل روز دوشنبه وارد الولا شده بود،از سوی شاهزاده فیصل بن فرحان ، وزیر امور خارجه عربستان استقبال شد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت که وی همچنین با جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در الولا برای گفتگو در مورد تلاش ها برای جلوگیری از گسترش درگیری غزه دیدار کرد.

بلینکن تاکنون از ترکیه، یونان، اردن، قطر و امارات متحده عربی بازدید کرده است. او قرار است بعداً از اسرائیل نیز دیدن کند.

در آخرین آمار ارائه شده از وزارت بهداشت فلسطین، از ۷ اکتبر(۱۵ مهر) تاکنون، بیش از ۲۳ هزار نفر در نوار غزه و بر اثر حملات اسرائیل، جان باختند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »