... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - 4:42 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

رئیسی: کسانی که مردم را به عدالت دعوت می کنند، باید خودشان عدالت‌خواه باشند

رئیسی: با وجود بسیاری مشکلات و از دست دادن بسیاری از عزیزان، جمهوری اسلامی از آسیب‌ها عبور کرد و امروز دنیا به حقانیت، عدالتخواهی و جایگاه والای ایران اسلامی واقف شده است.

سیاست شرق _ سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران، صبح پنج‌شنبه در آیین گشایش هفتمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که با شعار «اهل بیت(ع) محور عقلانیت، عدالت و کرامت» در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: کسانی که می‌خواهند به تأسی از اهل بیت(ع)، در جامعه بشری مردم را به عدالت دعوت کنند، باید خودشان عدالت‌خواه باشند.

رئیس جمهور شناخت حقیقی و معرفی اهل بیت(ع) را مأموریت اصلی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همه عالمان فرهیخته دانست و تأکید کرد: در سیره ائمه هدی(ع) سه اصل شناخت مقام ولایت و امامت و هدایت انسان‌ها، ستیز با ظلم و ستم و تربیت نفوس مستعده محور بوده است.

آقای رئیسی با اشاره به تهدیدات امروز جوامع بشری بخصوص تهدیدات فرهنگی، تصریح کرد: راه نجات انسان و راه نجات امت اسلام، معرفت و شناخت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و درک کلام نورانی این بزرگواران و گام نهادن در مسیری است که آنان ترسیم کرده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر مبلغان دینی راه نورانی و نجات‌بخش اهل بیت(ع) را به درستی معرفی کنند همه نفوس آزادی‌خواه آن را می‌پذیرند، تصریح کرد: رسالت عظیم تبلیغ دین و معرفی اهل بیت(ع)، همواره با دشواری و مانع مواجه بوده، چرا که اساسا دشمنان نمی‌گذارند سخن حق به سهولت شنیده شود. اما با اتکا به قدرت لایزال الهی رمز توفیق و تعالی در این مسیر است.

رئیس جمهور عقلانیت را دیگر آموزه مهم اهل بیت(ع) خواند و تصریح کرد: پیام عقلانی حسین بن علی(ع) برای اصلاح جامعه منحصر به سال ۶۱ هجری نبوده و تا زمین و زمان است، فریاد اصلاح‌گری در جامعه بشری طنین‌انداز است و هر کس در هر جای عالم عدالت‌خواهی و اصلاح‌گری پیشه کند، لبیک به سخن سالار شهیدان است.

آیت‌الله رئیسی به تلاش‌های نظام سلطه برای ایجاد انحراف فکری در جوامع بشری و دوری انسان معاصر از راه نورانی اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: جاهلیت مدرن از نظر ماهیت، همان جاهلیت قدیم اما در ظواهر جدید است. تفاوت در این است که امروز نظام سلطه برای تبلیغ پیام جاهلانه خود همه امکانات از علم و فناوری تا قدرت رسانه را بکار گرفته است و می‌کوشد شاخص‌های اخلاقی غلط را در جوامع حاکم کند.

وی به حرکت‌های شکل‌گرفته در امتداد مکتب عاشورا به عنوان راه صیانت بشر در برابر جریانات و مکاتب انحرافی اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش قدرت‌های سلطه‌گر، ظلم، ستم، جهل، نادانی و بی‌عدالتی که در گوشه و کنار دنیا حکمفرماست، نام حسین بن علی(ع) و امتداد مکتب عاشورا، عالم را متحول می‌کند و روز به روز جلوه عقلانیت و عدالت در عالم بیشتر خواهد شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات ظالمانه نظام سلطه علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان در ۴۳ سال گذشته، ستم‌های فراوانی به ملت ایران کردند، اما با وجود بسیاری مشکلات و از دست دادن بسیاری از عزیزان، جمهوری اسلامی از آسیب‌ها عبور کرد و امروز دنیا به حقانیت، عدالتخواهی و جایگاه والای ایران اسلامی واقف شده است.

آیت‌الله رئیسی گفت: امروز بر همگان ثابت شده جمهوری اسلامی ایران نظامی شکست‌ناپذیر و قدرتی است که زیر بار سلطه نمی‌رود. مقامات آمریکایی رسماً اعتراف کرده‌اند که سیاست فشار حداکثری آنها در برابر اراده ملت ایران، مفتضحانه شکست خورده و راه به جایی نبرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اعتراف آمریکایی‌ها به شکست سیاست‌های ظالمانه و فشار حداکثری به ملت ایران، گفت: محبان اهل بیت(ع) با اعتصام به حبل‌الله از همه مشکلات عبور می‌کنند و این پیام بزرگی برای همه دنیاست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »