... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 10:22 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

انتقاد شدید نتانیاهو از اظهارات گروسی در تهران

بنیامین نتانیاهو، در سخنانی تلویزیونی و در جمع وزرای کابینه خود گفت: رافائل گروسی فردی شایسته است که اظهارات ناشایستی را بیان کرد.

سیاست شرق _ رویترز گزارش داد که، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی، روز یکشنبه اظهارات رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای را مبنی بر،«غیرقانونی بودن هرگونه حمله اسرائیل یا آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران» را ، “بی ارزش” خواند.

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از سفر به تهران در تلاش برای رفع بن‌بست در مورد تمدید توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهانی، روز شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تهدید اسرائیل و آمریکا برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در صورتی که دیپلماسی با شکست مواجه شود، پاسخ داد: «هر گونه حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای غیرقانونی است».

بنیامین نتانیاهو، همچنین در سخنانی تلویزیونی که حاکی از عصبانیت وی از اظهارات رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود نیز، در جمع وزرای کابینه خود گفت: رافائل گروسی فردی شایسته است که اظهارات ناشایستی را بیان کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه اعلام کرد گروسی تضمین‌های گسترده‌ای از ایران دریافت کرده است که به تحقیقات طولانی مدت در مورد ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های اعلام نشده کمک خواهد کرد و تجهیزات نظارتی حذف شده را دوباره نصب خواهد کرد.

به گزارش سیاست شرق، رافائل گروسی، رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، در سفر دو روزه خود به تهران و دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران و بخصوص سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ، از توافقات خوبی با ایران در خصوص افزایش همکاری ها خبر داد، مسئله ای که بدون شک، خوشایند نخست وزیر اسرائیل، نخواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »