... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 3:18 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

مراکش، سامانه دفاع هوایی از اسرائیل دریافت کرد

مراکش به یکی از معدود کشورهایی تبدیل شده است که چنین فناوری پیشرفته‌ای را در اختیار دارد و گام دیگری در راهبرد خود برای نوسازی زرادخانه دفاعی خود برمی دارد.

سیاست شرق _ مراکش اولین محموله های سامانه دفاع هوایی «باراک ام ایکس» متعلق به ارتش اسرائیل را دریافت کرده است.

به نقل از وبسایت «مراکش ورد نیوز»، مراکش به یکی از معدود کشورهایی تبدیل شده است که چنین فناوری پیشرفته‌ای را در اختیار دارد و گام دیگری در راهبرد خود برای نوسازی زرادخانه دفاعی خود بر می دارد.

Barak MX یک سیستم دفاع موشکی مدولار انعطاف پذیر است که می تواند در برابر طیف وسیعی از تهدیدات هوایی مانند موشک ها و پهپادها محافظت کند.

این شامل سه نوع رهگیر باراک است که اولین آن ها Barak-MRAD است که یک موتور موشک تک پالس است که موشک ها را تا فاصله ۳۵ کیلومتری رهگیری می کند.

Barak-LRAD، نوع دوم، یک موتور موشک دو پالس است که می تواند موشک ها را تا ۷۰ کیلومتر رهگیری کند، در حالی که موتور موشک دو پالس Barak-ER با تقویت کننده اضافی خود می تواند برد ۱۵۰ کیلومتر را هدف قرار دهد.

بر اساس این گزارش، مراکش در تابستان امسال دریافت اولین محموله‌های سامانه دفاعی «باراک ام ایکس» اسرائیل را آغاز کرد.

«آی ۲۴ نیوز» افزود: تحویل این محموله‌ها در چارچوب توافق نامه‌ای است که در فوریه ۲۰۲۲ بین مراکش و اسرائیل برای دستیابی به تسلیحات به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار امضا شد.

سامانه Barak MX توسط شرکت صنایع هوافضای اسرائیل، یک شرکت غول پیکر تسلیحاتی به ریاست عمیر پرتز وزیر جنگ سابق این رژیم، توسعه و تولید شده است.

مراکش پیشتر علاوه بر سامانه‌های دفاعی Elbit Systems و سیستم ضد پهپاد از نوع اسکای لوک ((Skylock، پهپادهای Heron تولید صنایع هوافضای اسرائیل و سایر پهپادهای BlueBird را خریداری کرده بود.

این سامانه همچنین حاوی رادر و پرتابگرهای مختلف برای پوشش در برابر تمامی تهدیدات هواپیما، هلیکوپتر، پهپاد و انواع موشک ها است.

این تحویل در حالی انجام می شود که مراکش به تشدید همکاری خود در جبهه های مختلف از جمله نظامی با اسرائیل ادامه می دهد.

در سال ۲۰۲۱، این کشور شمال آفریقا سیستم ضد پهپاد Skylock Dome را از اسرائیل خریداری کرد که در شناسایی و خنثی کردن تهدیدات ناشی از وسایل نقلیه بدون سرنشین تخصص دارد.

اسرائیل از زمان امضای توافقنامه سازش و عادی سازی روابط با مراکش در دسامبر ۲۰۲۰، نقشه وسیعی برای نفوذ گسترده در بخش‌های مختلف این کشور طراحی و همکاری های وسیع نظامی و تسلیحاتی را با مغرب آغاز کرده است.

مسئله ای که بی ارتباط با قراردادهای خرید تسلیحات پیشرفته الجزایر از روسیه نیست.

از سویی دیگر، گسترش روابط رباط و تلاویو و به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی از سوی اسرائیل، موجب شد تا مراکش اعلام کند که در آینده، سفارت خود را در اسرائیل، افتتاح خواهد نمود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »