... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - 2:05 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پادشاه مراکش، نخست وزیر اسرائیل را برای دیدار رسمی از این کشور دعوت کرد

مراکش صحرای غربی را قلمرو خود می داند، اما جبهه پولیساریو مورد که مورد حمایت الجزایر است، خواهان یک کشور مستقل در آنجا است.

سیاست شرق _ دفتر نخست وزیری اسرائیل، در بیانیه ای در روز چهارشنبه، دو روز پس از به رسمیت شناختن حاکمیت پادشاهی مراکش بر صحرای غربی، اعلام کرد که پادشاه مراکش از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای دیدار رسمی از این کشور، دعوت کرد.

به نقل از رویترز، در بیانیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: «تزاچی هانگبی» مشاور امنیت ملی اسرائیل و «ناصر بوریتا» وزیر امور خارجه مراکش روز چهارشنبه برای تعیین تاریخی «در آینده نزدیک» برای اولین سفر نتانیاهو به این پادشاهی توافق کردند.

مراکش صحرای غربی را قلمرو خود می داند، اما جبهه پولیساریو مورد که مورد حمایت الجزایر است، خواهان یک کشور مستقل در آنجا است.

 در سال ۲۰۲۰، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، ادعای مراکش بر این سرزمین را در ازای ازسرگیری روابط دیپلماتیک مراکش با اسرائیل به رسمیت شناخت.

محمد ششم، پادشاه مراکش، در نامه ای شخصی که توسط خبرگزاری ملی مراکش، MAP تایید شد، از موضع اسرائیل تشکر کرد و گفت که سفر نتانیاهو “فرصت های جدیدی را برای تقویت روابط دوجانبه باز خواهد کرد”.

اوایل روز چهارشنبه، سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت که به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی از سوی ایالات متحده بدون تغییر باقی مانده است.

بیست و هشت کشور دیگر – عمدتا آفریقایی و عربی – کنسولگری خود را در شهرهای دخلا یا لایونه صحرای غربی افتتاح کرده اند که مراکش، آن را حمایت ملموسی از حاکمیت خود در صحرای غربی می داند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »