... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 0:05 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دادگاهی در لیبی، ۲۳ داعشی را به اعدام محکوم کرد

سیاست شرق _ یک دادگاه لیبی، ۲۳ نفر را به دلیل نقش داشتن در عملیات مرگبار شبه نظامیان داعش به شهر سرت در سال ۲٠۱۵، که شامل سر بریدن گروهی از مسیحیان مصری و تصرف شهر بود، به اعدام و ۱۴ نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.

به نقل از رویترز،روز دوشنبه، دادستانی کل لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که چند نفر دیگر به ۱۲ سال حبس، شش تا ۱۰ سال، یک سال تا پنج سال و شش تا سه سال محکوم شده است، در حالی که پنج نفر تبرئه شده‌اند و سه نفر دیگر قبل از رسیدگی به پرونده‌شان فوت کرده‌اند.

شاخه لیبی داعش یکی از قوی‌ترین گروه‌های شبه‌نظامی خارج از قلمرو اصلی خود در عراق و سوریه بود که از هرج‌ومرج و جنگی که پس از قیام سال ۲٠۱۱ توسط ناتو حمایت می‌شد، استفاده کرد و بخش هایی از لیبی را را تصرف نمود.

در سال ۲٠۱۵ حمله ای را به هتل مجلل کورنتیا در طرابلس انجام داد و ۹ نفر را کشت و ده ها مسیحی مصری را ربود و سر برید که مرگ آنها در فیلم های تبلیغاتی وحشتناک به نمایش گذاشته شد.

پس از به دست آوردن قلمرو در بنغازی، درنه و اجدابیه در شرق لیبی، این گروه شهر ساحلی مرکزی سرت را تصرف کرد و آن را تا اواخر سال ۲٠۱۶ تحت کنترل داشت و رژیم خشن و ضد اخلاقی را با مجازات‌های وحشیانه به اجرا درآورد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »