... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 9:51 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

وزیرخارجه آمریکا، وارد پکن شد

مقامات آمریکایی می گویند که موضوعات مهم در دستور کار در جلسات بلینکن شامل امنیت منطقه ای، مبارزه با مواد مخدر، تغییرات آب و هوایی، ثبات اقتصاد کلان جهانی، آمریکایی هایی که در چین بازداشت شده اند ، و تبادلات بین مردم آمریکا و چین است.

سیاست شرق _ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، صبح یکشنبه به وقت محلی، وارد پکن شد تا با مقامات چینی دیدار و گفتگو کند.

به نقل از سی ان ان(CNN)، قبل از سفر به پکن، در عصر جمعه، بلینکن در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که مقامات ایالات متحده به صراحت با همتایان چینی خود در مورد “نگرانی های بسیار واقعی” در مورد طیف وسیعی از موضوعات صحبت خواهند کرد.

بلینکن در سخنانی در کنار ویویان بالاکریشنان وزیر امور خارجه سنگاپور گفت که ایالات متحده می‌خواهد مطمئن شود که «رقابتی که با چین داریم به رویارویی یا درگیری منحرف نشود».

با این حال، تحلیلگران می گویند انتظارات کم است که این سفر روابط پرتنش دو کشور را مجدداً در مسیر عادی قرار دهد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه گفت که “ایالات متحده، چین را “رقیب اصلی” و “پیامدترین چالش ژئوپلیتیکی” خود می داند. این یک قضاوت نادرست استراتژیک بزرگ است.»

او گفت رقابتی که ایالات متحده با چین دارد «رقابت مسئولانه نیست، بلکه قلدری غیرمسئولانه است. این فقط دو کشور را به سمت رویارویی سوق می دهد و دنیایی تقسیم شده ایجاد می کند.

بلینکن اولین وزیر خارجه ای است که از سال ۲۰۱۸ به پکن سفر می کند.

قرار است بلینکن در حین حضور در پکن با مقامات ارشد [جمهوری خلق چین] ملاقات خواهد کرد . وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت: او همچنین مسائل دوجانبه نگران کننده، مسائل جهانی و منطقه ای و همکاری بالقوه در مورد چالش های مشترک فراملی را مطرح خواهد کرد.

سه شنبه شب، بلینکن تلفنی با وزیر امور خارجه چین، چین گانگ، گفتگو کرد.

در پکن، مقامات چینی روز چهارشنبه از ایالات متحده خواستند تا از تضعیف منافع امنیتی و توسعه چین را متوقف کند، زیرا دو کشور می توانند اختلافات را مدیریت کرده و همکاری را ارتقا دهند.

وانگ در جریان یک جلسه توجیهی چهارشنبه گفت که دولت پکن امیدوار است که ایالات متحده “اقدامات مشخص” را برای “همکاری با چین برای مدیریت موثر اختلافات، ترویج مبادلات و همکاری، [و] تثبیت روابط از بدتر شدن بیشتر انجام دهد.”

مقامات آمریکایی می گویند که موضوعات مهم در دستور کار در جلسات بلینکن شامل امنیت منطقه ای، مبارزه با مواد مخدر، تغییرات آب و هوایی، ثبات اقتصاد کلان جهانی، آمریکایی هایی که در چین بازداشت شده اند ، و تبادلات بین مردم آمریکا و چین است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »