... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - 1:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سنای آمریکا، لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین و اسرائیل را تصویب کرد

لایحه کمک های امنیتی شامل 61 میلیارد دلار برای اوکراین ، 14 میلیارد دلار برای اسرائیل و 4.83 میلیارد دلار برای حمایت از شرکای آمریکا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام از جمله تایوان و مقابله با چین است.

سیاست شرق _ یک لایحه ۹۵.۳۴ میلیارد دلاری که شامل کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان می‌شود، روز پنج‌شنبه، در سنای آمریکا تصویب شد.

به نقل از رویترز، این لایحه با ۶۷ رای موافق در برابر ۳۲ رای مخالف ، که بیشتر از آستانه ۶۰ رای برای پیشبرد این لایحه بود، به تصویب رسید. هفده جمهوری‌خواه در یک تغییر رویه، پس از مسدود کردن طرح گسترده‌تر مربوط به مرز مکزیک در روز چهارشنبه، به این لایحه رای مثبت دادند.

لایحه کمک های امنیتی شامل ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین ، ۱۴ میلیارد دلار برای اسرائیل و ۴.۸۳ میلیارد دلار برای حمایت از شرکای آمریکا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام از جمله تایوان و مقابله با چین است.

بنا به همین گزارش، همچنین ۹.۱۵ میلیارد دلار برای آنچه کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری، اوکراین و سایر جمعیت‌های مناطق درگیری در سراسر جهان عنوان شده، در نظر گرفته شده است.

انتظار می‌رود که سنا چند روز طول بکشد تا در مورد نسخه نهایی بسته کمک‌های امنیتی به توافق برسد و برخی از جمهوری‌خواهان به تلاش برای اصلاحات ادامه دهند.

حامیان اوکراین در بیشتر سال گذشته در تلاش بودند تا راهی برای ارسال پول بیشتر برای کمک به دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پیدا کنند.

حتی اگر لایحه کمک در نهایت به تصویب سنا برسد، در مجلس نمایندگان با ابهام مواجه خواهد شد. ده‌ها تن از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، به‌ویژه آن‌هایی که همپیمانان دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هستند، از جمله مایک جانسون، رئیس‌جمهور، به کمک اوکراین رای منفی داده‌اند.

در حالی که قانونگذاران بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار برای اوکراین از زمان حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تصویب کرده اند، کنگره از زمانی که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در ژانویه ۲۰۲۳ به دست گرفتند، هیچ کمک بزرگی به کیف را تصویب نکرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »