... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 9:43 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حضور رئیس جمهور اوکراین در اجلاس سران اتحادیه عرب

زلنسکی: برخی از کشورها از جمله اعضای اتحادیه عرب، ترجیح می دهند "چشم خود را بر الحاق غیرقانونی سرزمین اوکراین به روسیه و زندانی کردن برخی اوکراینی ها در طول جنگ ۱۵ ماهه ببندند".

سیاست شرق _ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در نشست سران اتحادیه عرب در عربستان سعودی شرکت کرد، این در حالی است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نیز، آمادگی خود را برای میانجیگری در جنگ بین مسکو و کیف اعلام کرد.

به نقل از رویترز، در گردهمایی جده، ولیعهد سعودی در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: ما مجدداً بر آمادگی پادشاهی برای ادامه تلاش‌های میانجیگری بین روسیه و اوکراین و حمایت از همه تلاش‌های بین‌المللی با هدف حل سیاسی بحران به‌گونه‌ای که به دستیابی به امنیت کمک می‌کند، تاکید می‌کنیم.

شاهزاده محمد پیش از این نیز در درگیری میانجیگری کرده بود.

زلنسکی که قرار بود آخر هفته جاری در نشست سران گروه هفت در شهر هیروشیما ژاپن شرکت کند، از کمک های گذشته عربستان سعودی تشکر کرد و گفت که هر یک از نمایندگان متن طرح صلح ۱٠ ماده ای او را دریافت خواهند کرد، او از آنها خواست که مستقیماً بدون واسطه با اوکراین کار کنند.

کشورهای جوزه خلیج فارس علیرغم فشارهای غرب بر تولیدکنندگان نفت خلیج فارس برای کمک به انزوای روسیه، یکی از اعضای اوپک پلاس، تلاش کرده اند در درگیری اوکراین بی طرف بمانند.

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در سخنرانی خود در اجلاس سران کشورهای عربی گفت که برخی از کشورها از جمله اعضای اتحادیه عرب ترجیح می دهند “چشم خود را بر الحاق غیرقانونی سرزمین اوکراین به روسیه و زندانی کردن برخی اوکراینی ها در طول جنگ ۱۵ ماهه ببندند”.

او که به زبان انگلیسی صحبت می کرد، گفت: “من مطمئن هستم که همه ما می توانیم برای نجات مردم از قفس های زندان های روسیه متحد باشیم.”

سال گذشته، در یک اقدام دیپلماتیک، ولیعهد عربستان، موجبات آزادی ۱٠ خارجی را که توسط روسیه در اوکراین اسیر شده بودند، مهیا نمود. ظاهرا این اقدام به دلیل روابط نزدیک او با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امکان پذیر شد.

زلنسکی بلافاصله پس از ورود به جده در توئیتر نوشت: پادشاهی عربستان سعودی نقش مهمی ایفا می کند و ما آماده ایم همکاری خود را به سطح جدیدی هستیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »