... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - 2:03 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

در تیراندازی در مرکز تلاویو، ۱۴نفر کشته و زخمی شدند

چند ساعت پس از حمله، نیروهای امنیتی زیادی - از جمله حداقل 1000 افسر پلیس و سربازان اضافی ارتش اسرائیل - همچنان در حال جستجوی فرد مسلح در منطقه هستند.
نیروهای امنیتی در جستجوی فرد مظنون به تیراندازی

سیاست شرق _ در حمله فرد مسلحی که شامگاه پنجشنبه در مرکز تلاویو انجام شد، دو نفر کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند، که حال ۴ نفر از مجروحان وخیم اعلام شده است.

به نقل از روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، این حمله در مکان‌های متعددی در یکی از خیابان های شلوغ و پرطرفدار که مملو از رستوران‌ها در مرکز شهر تلاویو انجام شد.

چند ساعت پس از حمله، نیروهای امنیتی زیادی – از جمله حداقل ۱۰۰۰ افسر پلیس و سربازان اضافی ارتش اسرائیل – همچنان در حال جستجوی فرد مسلح در منطقه هستند.

در همین رابطه، جنبش اسلامی حماس این حمله را “پاسخی طبیعی و مشروع به تشدید جنایات اشغالگران علیه مردم، سرزمین ، بیت المقدس و مسجد الاقصی” خواند.

جنبش حماس افزود که «اجازه نمی دهد که ادامه تروریسم و ​​جنایات اشغالگر و تلاش های آن برای یهودی سازی بیت المقدس و قربانی کردن در صحن های مسجد الاقصی برای ساختن معبد ادعایی خود صورت گیرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز روز پنجشنبه به این حمله واکنش نشان داد و گفت: «عملیات تل آویو پیام روشنی برای اشغالگران است که باید تهاجمات خود را به مسجد الاقصی متوقف کنند. این جنبش هشدار داد که “تجاوز” بیشتر به الاقصی منجر به “مقاومت بیشتر و عملیات تلافی جویانه” خواهد شد.

بنا به همین گزارش، نیروهای امنیتی در واکنش به افزایش حملات در اسرائیل و تیراندازی به نیروهای ارتش اسرائیل در کرانه باختری در حالت آماده باش قرار گرفتند. حدود ۱۰۰۰ سرباز در حال آموزش نیروهای ویژه برای کمک به پلیس اسرائیل در داخل مرزها و شهرهای بزرگ اسرائیل اعزام شده اند. ارتش اسرائیل همچنین با ۱۴ گردان رزمی – ۱۲ گردان در کرانه باختری و دو گردان برای لشکر غزه – نیروها را تقویت کرد.

آخرین حمله تیراندازی در خیابان دیزنگوف(محل تیراندازی اخیر) در سال ۲۰۱۶ بود که در یک مورد دو نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

طی هفته های اخیر، درگیری های متعددی بین فلسطینیان و نیروهای امنیتی اسراییل صورت گرفت که شماری از فلسطینیان بازداشت و یا زخمی شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »