... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 9:56 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار رئیس مجلس صربستان با رئیس جمهور ایران

رئیسی: روابط جمهوری اسلامی ایران و صربستان به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری را نیازمند ارتقا و توسعه بیشتر است.

سیاست شرق _ رئیس جمهور اسلامی ایران، در دیدار رئیس مجلس صربستان، روابط ایران و صربستان به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری را نیازمند ارتقا و توسعه بیشتر دانست و بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های دو کشور و همچنین تعیین سازوکارهای توسعه روابط در کمیسیون مشترک تاکید کرد.

به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در دیدار آقای «ولادیمیر اورلیچ» رئیس مجلس صربستان، روابط جمهوری اسلامی ایران و صربستان به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری را نیازمند ارتقا و توسعه بیشتر دانست و بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های دو کشور و همچنین تعیین سازوکارهای توسعه روابط در کمیسیون مشترک ایران و صربستان تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از صلح، ثبات و آرامش در منطقه بالکان و با بیان اینکه ایران برای ارتقای سطح روابط با کشورهای این منطقه مانعی نمی‌بیند، تصریح کرد: نظام سلطه تنها با نگاه به منافع خود، روابط با دیگر دولت‌ها را تنظیم می‌کند و رهبران کشورها باید با هوشیاری مانع نفوذ مخرب آنها شوند.

وی با اشاره به شکست تحریم‌های نظام سلطه علیه ملت ایران، اظهار داشت: ملت ایران نه تنها با تحریم‌ها و فشارها متوقف نشد، بلکه از این تهدیدها فرصت‌های فراوانی برای رشد و پیشرفت به‌خصوص در حوزه‌های مختلف فناوری ایجاد کرد که می‌تواند به تعمیق همکاری‌ها با کشورهای مختلف کمک کند.

ولادیمیر اورلیچ نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور کشورش به دکتر رئیسی، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تحولات در منطقه بالکان پرداخت و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات در این منطقه تشکر کرد.

رئیس مجلس صربستان با تاکید بر علاقمندی کشورش برای توسعه و افزایش سطح روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در بخش صنعتی و کشاورزی، تصریح کرد: ما نه تنها برای افزایش سطح همکاری‌ها آمادگی داریم، بلکه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم و برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در جهت تقویت و گسترش روابط به ویژه در حوزه اقتصادی قطعا موثر خواهد بود.

وی ضمن تبریک موفقیت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به پیشرفت‌های علمی، فناوری و اقتصادی، تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ملت‌ها را تقبیح کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »