... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فوتبال ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - 6:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کانادا، بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتبال ایران را لغو کرد

پیش از این، شماری از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان کانادا در بیانیه‌ای خواستار لغو بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا شده بودند.

سیاست شرق _ فدراسیون فوتبال کانادا از لغو دیدار تدارکاتی مقابل ایران خبر داد.

توئیتر فدراسیون کانادا در خبری نوشت که مسابقه بین المللی و تدارکاتی که قرار بود در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۲ برابر ایران به عنوان بخشی از آماده سازی تیم ملی مردان برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد، لغو شده است.

توئیتر فدراسیون کانادا در این باره نوشت: جزئیات تکمیلی به تمامی خریداران بلیت ارائه خواهد شد. این خبر در شرایطی منتشر شده است که تیم ملی ایران اقدامات لازم برای اخذ ویزا را انجام داده بود.

پیش از این، شماری از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان کانادا در بیانیه‌ای خواستار لغو بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا شده بودند.

آنها در بیانیه‌ای این درخواست خود را به خانواده کشته شدگان پرواز ۷۵۲ اوکراینی مرتبط دانستند.

تیم فوتبال ایران قرار بود به عنوان نخستین دیدار تدارکاتی خود پیش از حضور در مسابقات جام جهانی ٢٠٢٢، روز ۱۵ خرداد (پنجم ژوئن) با تیم فوتبال کانادا بازی دوستانه‌ای در ونکوور داشته باشد.
سی‌بی‌سی نیوز به نقل از حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال ایران نوشته بود که فدراسیون فوتبال کانادا برای بازی دوستانه پنجم ژوئن، «۴۰۰ هزار دلار به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت می‌کند.»

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود قبل از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار بود به مصاف تیم ملی کانادا برود. این بازی قرار بود بامداد روز ۱۶ خرداد (به وقت ایران) در شهر ونکوور کانادا برگزار شود؛ دیدار دوستانه‌ای که اندکی پس از رسانه‌ای شدن با حواشی و نظرات مخالف و موافق متعددی مواجه شد.

بازتاب این خبر در همان ساعات اولیه در رسانه‌های فارسی زبان خارجی و گره زدن آن با حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، پای برخی از مقامات کانادایی از جمله جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور و کندی استوارت، شهردار ونکوور را هم به این ماجرا باز کرد.

ترودو در مصاحبه‌ای گفته بود، برگزاری این دیدار میان تیم‌های ایران و کانادا ایده خیلی خوبی نیست، شهردار ونکوور نیز خواستار برگزار نکردن این مسابقه شد.

در جریان این تلاش‌ها برای گره زدن سیاست و ورزش از سوی مخالفان، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال کانادا در واکنش به سخنان نخست وزیر، اینطور گفت: ما در فدراسیون فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن در گرد هم آوردن افراد با پیشینه‌ها و عقاید سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک اعتقاد داریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »