... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - 9:06 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رایزنی تلفنی بن فرحان و امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان در این تماس توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت امریکا و دو‌ کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارائه کرد.

سیاست شرق _ فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود، تحولات منطقه و تشدید تنش‌ها در پی ادامه بحران غزه و پیامدهای آن را بررسی کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، امیرعبداللهیان در این تماس توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت امریکا و دو‌ کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارائه کرد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه اقدام نیروهای مسلح ایران در‌ پاسخ به تعرض رژیم صهونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده ۵۱ منشور ملل متحد توصیف کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه سعودی نیز ، این گفت‌وگو در چارچوب تماس‌ها و دیدارهای قبلی دو طرف درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گرفت.

بن فرحان و امیرعبداللهیان در این تماس، ضمن بررسی تحولات نوار غزه و پیامدهای امنیتی و انسانی آن، تاکید کردند که درخواست‌ها برای ایجاد آتش‌بس دائمی در غزه ث به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

بنا به همین گزارش، در این بیانیه بر مواضع سعودی در مورد لزوم تعهد به مسئولیت‌ شورای امنیت در قبال حفظ صلح و امنیت بین المللی به ویژه منطقه تاکید شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »