... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۷ دی ۱۴۰۲ - 10:47 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی «گاسپل» در حملات نظامی به غزه

گاسپل دارای خاصیت کشتن و تخریب بالا فارغ از تعداد هدف است. به همین دلیل امکان افزایش قربانیان از صفر تا یک میلیون وجود دارد.

سیاست شرق _ حملات اسرائیل با استفاده از هوش مصنوعی «گاسپل» شمار جانباختگان غیرنظامی در غزه را افزایش داده است.

دکتر نور نعیم، کارشناس غزه‌ای در مورد هوش مصنوعی در گفت‌وگو با آنادولو گفت که اقدام اسرائیل برای تعیین اهداف حملاتش در غزه از طریق هوش مصنوی گاسپل شمار تلفات غیرنظامیان را افزایش داده است.

وی ادامه داد: گاسپل دارای خاصیت کشتن و تخریب بالا فارغ از تعداد هدف است. به همین دلیل امکان افزایش قربانیان از صفر تا یک میلیون وجود دارد.

نعیم با بیان این که ارتش اسرائیل برای نخستین بار از این هوش مصنوعی در غزه استفاده کرده است، گفت: اسرائیل در ۳۵ روز نخست از این طریق به ۱۵ هزار هدف حمله کرد. این خیلی بیشتر از حملات قبل اسرائیل است. در درگیری‌های ۵۱ روزه سال ۲۰۱۴ تنها ۶ هزار هدف را مورد حمله قرار داده بود.

این کارشناس گفت: اسرائیل محل زندگی غیرنظامیان در نوار غزه مانند دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز خدماتی، کارخانه‌ها را بدون اطلاعات کامل مورد حمله قرار داد.

به نقل از گاردین، در اوایل نوامبر، ارتش اسرائیل اعلام کرد که “بیش از ۱۲٠٠٠” هدف در غزه توسط بخش مدیریت هدف آن شناسایی شده است.

یک مقام مسئول در تشریح روند هدف گیری این یگان گفت: «ما بدون مصالحه در تعیین اینکه دشمن کیست و چیست کار می کنیم. عوامل حماس در امان نیستند – مهم نیست کجا پنهان شوند.

یک منبع ارشد سابق ارتش اسرائیل به گاردین گفت که نیروهای عملیاتی از یک اندازه گیری «بسیار دقیق» از میزان تخلیه غیرنظامیان یک ساختمان کمی قبل از حمله استفاده می کنند. ما از الگوریتمی برای ارزیابی تعداد غیرنظامیان باقی مانده استفاده می کنیم. به ما یک رنگ سبز، زرد، قرمز، مانند یک علامت راهنمایی و رانندگی می دهد.

با این حال، کارشناسان هوش مصنوعی و درگیری‌های مسلحانه که با گاردین صحبت کردند، گفتند که نسبت به این ادعا که سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با تشویق هدف‌گیری دقیق‌تر، آسیب غیرنظامی را کاهش می‌دهند، تردید دارند.

ریچارد مویز، محقق و تحلیلگر، گفت: «به چشم انداز فیزیکی غزه نگاه کنید.»

ما شاهد تسطیح گسترده یک منطقه شهری با تسلیحات انفجاری سنگین هستیم، بنابراین ادعای اینکه دقت و محدودیت نیرویی اعمال می‌شود، با واقعیت قابل اثبات نیست.»

بر اساس آمار منتشر شده توسط ارتش اسرائیل در ماه نوامبر، اسرائیل در طول ۳۵ روز اول جنگ به ۱۵٠٠٠ هدف در غزه حمله کرد، رقمی که به طور قابل توجهی بیشتر از عملیات نظامی قبلی در مناطق پرجمعیت ساحلی است. در مقایسه، در جنگ سال ۲٠۱۴ که ۵۱ روز به طول انجامید، ارتش اسرائیل بین ۵٠٠٠ تا ۶٠٠٠ هدف را هدف قرار داد.

به نقل از بلومبرگ، حملات اسرائیل به غزه، تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۲٠٠٠٠ فلسطینی شده است که، بیش از نیمی از آنان را، زنان و کودکان، تشکیل می دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »