... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - 11:24 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی آمریکا ، ۱۹ کشته بجا گذاشت

فرماندار تگزاس: در این تیراندازی دست‌کم ۱۸ دانش آموز و یک معلم کشته شدند.

سیاست شرق _ اریک استرادا از اداره امنیت اجتماعی تگزاس اعلام کرد: به دنبال تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر اوالد ایالت تگزاس ۱۸ دانش آموز و یک معلم کشته شده‌اند.

شبکه “سی بی اس” پیش از این گزارش داده بود که « گرگ ابوت» فرماندار تگزاس روز سه‌شنبه (به وقت محلی) گفت که در این تیراندازی دست‌کم ۱۸ دانش آموز و یک معلم کشته شدند. 

استرادا تصریح کرد: در این حادثه فرد تیرانداز نیز کشته شده‌ است.

ابوت ادامه داد، فرد تیرانداز یک نوجوان ۱۸ ساله به نام سالوادور  راموس بوده است. وی پس از خروج از خودروی خود با یک اسلحه کمری و اسلحه اتوماتیک وارد این مدرسه شده و به سمت دانش آموزان شلیک کرده است.

هنوز از انگیزه تیر اندازی در مدرسه “راب” گزارشی منتشر نشده است اما مقامات محلی اعلام کردند که به دلیل این تیراندازی، تمام مدارس در منطقه تعطیل شدند.

 بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. 

این گروه غیردولتی گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است. 

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست. 

شمار دقیق سلاح‌هایی که در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »