... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 12:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

عربستان، میزبان مذاکرات صلح اوکراین خواهد بود

اوکراین و مقامات غربی امیدوارند این مذاکرات، به حمایت بین المللی از شرایط صلح به نفع اوکراین منجر شود.

سیاست شرق _ به گزارش وال استریت ژورنال، عربستان سعودی هفته آینده، میزبان مذاکرات صلح اوکراین خواهد بود.

 بنا به همین گزارش، عربستان سعودی قرار است در ماه اوت میزبان مذاکرات صلح اوکراین باشد و از کشورهای غربی، اوکراین و کشورهای در حال توسعه بزرگ از جمله هند و برزیل، جهت شرکت در این کنفرانس دعوت کرد.

در این گزارش به نقل از دیپلمات‌های درگیر در این گفت‌وگو آمده است که این نشست مقامات ارشد ۳٠ کشور از جمله اندونزی، مصر، مکزیک، شیلی و زامبیا را در روزهای ۱۵ و ۱۶ مرداد ( ۵ و ۶ اوت) در جده حضور یابند.

در این بیانیه آمده است: اوکراین و مقامات غربی امیدوارند این مذاکرات، به حمایت بین المللی از شرایط صلح به نفع اوکراین منجر شود.

کرملین، که حدود یک ششم اوکراین را ضمیمه خاک خود کرده است، گفته است که مذاکرات صلح با اوکراین را تنها در صورتی ممکن می‌داند که کیف «واقعیت‌های جدید» را بپذیرد، اشاره به ادعاهای ارضی خود. کیف می گوید مذاکره با روسیه تنها پس از خروج نیروهای روسیه از مناطق تصرف شده امکان پذیر خواهد بود .

در این گزارش آمده است که در میان کشورهای دعوت شده، هنوز مشخص نیست که چه تعداد شرکت خواهند کرد، اگرچه کشورهایی که در دور مشابهی از مذاکرات در کپنهاگ در ماه ژوئن شرکت کردند، انتظار می‌رود دوباره این کار را انجام دهند.

بریتانیا، آفریقای جنوبی، لهستان و اتحادیه اروپا از جمله کسانی هستند که حضورشان را تایید کرده اند و انتظار می رود جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده نیز در آن شرکت نماید.

شورای فدراسیون روسیه جمعه هم گفت مسکو آماده است تا به دنبال راهکار مسالمت‌آمیزی برای پایان دادن به بحران و جنگ داخلی باشد. وی خطاب به سران آفریقایی گفت: «رویکرد و ایده‌های شما، همگی منعکس‌کننده مفاد طرح صلحی است که چین در ماه‌ها برای حل و فصل مسائل پیرامون آن ارائه می‌کند».

چین پیش‌تر طرح صلحی ۱۲ ماده‌ای را برای حل بحران مطرح کرده بود که در درجه اول خواستار آتش‌بس در این کشور بود. حامی غربی از این طرح استقبال نکردند. 

عربستان سعودی، از جمله کشورهای متحد امریکا است که روابط سیاسی و اقتصادی خود را با روسیه حفظ کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »