... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 12:22 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفر منطقه ای امیرعبداللهیان به عمان قطر

کنعانی: سفر منطقه‌ای دکتر امیرعبداللهیان به حوزه خلیج فارس، نوید بخش آینده‌ای روشن مبتنی بر همکاری سازنده کشورهای منطقه با یکدیگر است.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، که در صدر هیأتی سیاسی به عمان سفر کرده است، مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان که به دعوت همتای عمانی خود به آن کشور سفر کرده عصر سه شنبه وارد فرودگاه بین‌المللی مسقط شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

دیدار با وزیر مکتب عمان

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوریاسلامی ایران، صبح امروز چهارشنبه با ارتشبد «سلطان بن محمد النعمانی» وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار و گفتگو کرد.

موضوعات دوجانبه، پیگیری نتایج سفر اخیر سلطان عمان به تهران و نیز تحولات منطقه‌ای خاصه تحولات یمن مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گفت.

طرفین بر تداوم تلاش‌های مشترک به منظور کمک به پیشبرد روند سیاسی در یمن، ایجاد ثبات و آرامش پایدار و کاستن از رنج‌ها و آلام مردم این کشور تاکید کردند.

دیدار مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن

همچنین، محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن، سه‌شنبه شب، با حسین امیرعبداللهیان، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از ایسنا، عبدالسلام در این دیدار، ضمن تشکر از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از ملت یمن و تلاش‌های ایران برای پایان بخشیدن به رنج های بی‌شمار مردم این کشور، گزارشی از آخرین وضعیت بحران در این کشور، مذاکرات با دولت عربستان، همکاری‌ها با سازمان ملل متحد و نیز وضعیت انسانی این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار با تجلیل از ملت بزرگ، صبور و مقاوم یمن، حمایت جمهوری اسلامی ایران را از هرگونه تصمیم‌ ملت یمن در خصوص نحوه پایان بخشیدن به بحران چندین ساله این کشور اعلام کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به قطر و عمان نوشت:منطقه شاهد پویایی مثبت از مسیر ارتباط و گفتگوی بیشتر کشورها با یکدیگر است. سفر وزیر خارجه عربستان به ایران، از سرگیری فعالیتهای سفارتهای امارات و قطر و سفر منطقه‌ای دکتر امیرعبداللهیان به حوزه خلیج فارس، نوید بخش آینده‌ای روشن مبتنی بر همکاری سازنده کشورهای منطقه با یکدیگر است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »