... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 0:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفیر اسرائیل در ترکیه، معرفی شد

لیلیان، کاردار اسرائیل در آنکارا از ژانویه 2021، پس از ارائه استوارنامه خود به اردوغان، به عنوان سفیر، آغاز به کار کرد.

سیاست شرق _ در حالی که آنکارا و تلاویو، پس از چهار سال تنش، روابط خود را عادی می کنند، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز سه شنبه استوارنامه سفیر جدید اسرائیل در ترکیه را دریافت کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه و اسرائیل بهبود روابط خود را با سفرهای مقامات ارشد یکدیگر، از جمله سفر آیزاک هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل به آنکارا آغاز کردند. آنها توافق کردند که در ماه اوت سفیران خود را به طور متقابل تعیین کنند.

پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر منتخب اسرائیل در انتخابات ماه گذشته پیروز شد، او و اردوغان توافق کردند که بر اساس احترام به منافع متقابل، “برای ایجاد دوره جدیدی در روابط با یکدیگر همکاری کنند.

لیلیان، کاردار اسرائیل در آنکارا از ژانویه ۲۰۲۱، پس از ارائه استوارنامه خود به اردوغان، به عنوان سفیر آغاز به کار کرد.

روابط بین اسرائیل و ترکیه که زمانی متحدان نزدیک منطقه بودند، بیش از یک دهه است که تیره شده است، به طوری که آنکارا سفیر اسرائیل را پس از حمله اسرائیل به کشتی کمک رسانی به غزه در سال ۲۰۱۰ که منجر به کشته شدن ۱۰ شهروند ترکیه شد، اخراج کرد.

روابط دیپلماتیک در سال ۲۰۱۶ برقرار شد، اما دو سال بعد، زمانی که نیروهای اسرائیلی تعدادی فلسطینی را که در تظاهرات در نوار غزه شرکت کرده بودند، به قتل رساندند، ترکیه سفیر خود را از اسرائیل فراخواند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »