... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - 5:35 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بارش بی سابقه باران در پایتخت کره جنوبی/ حداقل ۱۶ کشته و مصدوم

حداقل پنج نفر در سئول و دو نفر دیگر در استان مجاور گیونگگی تا ساعت ۶ صبح سه شنبه جان خود را از دست دادند.

سیاست شرق _ مقامات کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کردند که پس از اینکه باران سیل آسا برق را قطع کرد و جاده‌ها و متروها را زیر آب رفت، دست کم هفت نفر در شبانه روز گذشته در سئول پایتخت کره جنوبی و منطقه اطراف آن جان باختند.

به گزارش رسانه‌های محلی کره جنوبی، به نقل از اداره هواشناسی کره، بخش جنوبی سئول در اواخر روز دوشنبه بیش از ۱۰۰ میلی‌متر باران در ساعت بارید، و برخی از بخش‌های شهر ۱۴۱٫۵میلی‌متر بارندگی داشته است که بدترین بارندگی در ۸۰ سال گذشته است.

در منطقه پرزرق و برق و بسیار متمرکز گانگنام، برخی از ساختمان‌ها برق نداشتند و زیر آب رفته بودند، در حالی که ماشین‌ها، اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های مترو نیز زیر آب فرو رفتند و مردم را سرگردان کردند. برخی فروشگاه ها نیز زیر آب رفته بودند.

بنا به همین گزارش، حداقل پنج نفر در سئول و دو نفر دیگر در استان مجاور گیونگگی تا ساعت ۶ صبح سه شنبه جان خود را از دست دادند. چهار نفر پس از گیر افتادن در ساختمان های سیل زده جان خود را از دست دادند، یک نفر برق گرفت، یک نفر در زیر خرابه های یک ایستگاه اتوبوس پیدا شد و یک نفر دیگر در اثر رانش زمین جان

حداقل ۹ نفر در این مناطق مصدوم شدند و شش نفر مفقود شدند.

این ستاد هشدار بحران را به بالاترین سطح اعلام کرد و از سازمان های دولتی و خصوصی درخواست کرد تا ساعات کاری خود را تنظیم کنند.

هشدار باران شدید در سرتاسر پایتخت و منطقه شهری و همچنین بخش‌هایی از استان گانگوون و چونگ چئونگ صادر شد.

چنین توصیه‌هایی زمانی صادر می‌شود که پیش‌بینی می‌شود بارش در یک بازه سه ساعته از ۶۰ میلی‌متر یا در ۱۲ ساعت از ۱۱۰ میلی‌متر فراتر رود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »