... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - 0:38 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

نشست مطبوعاتی روسای جمهور اوکراین و گواتمالا در کیف

رئیس‌جمهور گواتمالا: کشورش از درد و ویرانی‌ای که اوکراین در حال حاضر متحمل می‌شود، احساس ناراحتی می‌کند.

سیاست شرق _ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و الخاندرو جیاماتی، رئیس‌جمهور گواتمالا، روز دوشنبه در کیف در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

به نقل از سی ان ان، رییس جمهور اوکراین در این نشست خبری ، از رییس جمهور گواتمالا به خاطر حمایت‌هایش در جریان سفرش به اوکراین تشکر کرد.

زلنسکی گفت: من از گواتمالا به خاطر حمایت واضح و مستمرش از کشورمان، برای حفاظت از حاکمیت ما، به خاطر موضع قاطعش در مورد حمایت از حقوق بشر و حق اساسی هر ملت برای آزادی و استقلال سپاسگزارم.

دو رییس جمهور همچنین از توافقی برای حذف شرایط روادید بین دو کشور خبر دادند که به گفته زلنسکی، به توسعه روابط تجاری و اجتماعی بین دو کشور کمک خواهد کرد.

رئیس‌جمهور گواتمالا گفت که کشورش از درد و ویرانی‌ای که اوکراین در حال حاضر متحمل می‌شود، احساس ناراحتی می‌کند، چیزی که من در بازدید از مکان‌هایی که آنها وحشت‌های این رویارویی را احساس کردند، شاهد آن بودم.

جیاماتی از ملت‌های جهان خواست که به هم بپیوندند و اختلافات خود را کنار بگذارند، “ملت‌های جهان، اگر بپیوندیم چه؟ آیا بشریت را در معرض خطر قرار می دهند؟

این اولین سفر رئیس دولت گواتمالا به اوکراین در تاریخ روابط دوجانبه آنهاست و این “به طور کلی اولین سفر یک رهبر آمریکای لاتین از ۲۴ فوریه و در ۱۲ سال گذشته” است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »