... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 4:59 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

بازدید استاندار خوزستان از نیروگاه رامین اهواز

استاندار خوزستان، نقش نیروگاه رامین در تولید و پایدار انرژی برق و گذر از پیک مصرف برق در تابستان سال جاری را مهم و‌ حیاتی دانست و بر اهتمام خود و کلیه مدیران وزارت نیرو و مسئولان استان در جهت رفع محدودیت ها و موانع تولید این نیروگاه تاکید نمود.

سیاست شرق _ استاندار خوزستان، در بازدید از نیروگاه حرارتی رامین اهواز، با اشاره به نقش حیاتی و مهم آن در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع خوزستان، بر تسریع و اتمام پروژه احداث نیروگاه شهدای ویس تاکید نمود.

در این بازدید که عصر پنجشنبه، ۱۸ خرداد انجام شد، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان، به همراه تعدادی از معاونین و مسئولان استانی، در جریان آخرین اقدامات انجام شده و وضعیت واحد های نیروگاه قرار گرفت.

حسینی محراب، ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه نیروگاه جهت تولید انرژی برق مورد نیاز مردم و صنایع استان، تجربه و تخصص کارکنان نیروگاه رامین را سرمایه ای ارزشمند در صنعت برق کشور برشمرد و اظهار امیدواری نمود با تکیه بر همین پتانسیل، شاهد رفع محدودیت های تولید، بازسازی و نوسازی تجهیزات نیروگاهی و ارتقاء سطح تولید برق در نیروگاه رامین باشیم.

استاندار خوزستان، نقش نیروگاه رامین در تولید و پایدار انرژی برق و گذر از پیک مصرف برق در تابستان سال جاری را مهم و‌ حیاتی دانست و بر اهتمام خود و کلیه مدیران وزارت نیرو و مسئولان استان در جهت رفع محدودیت ها و موانع تولید این نیروگاه تاکید نمود.

حسینی محراب، همچنین پیگیری جدی و تسریع در اتمام پروژه احداث نیروگاه شهدای ویس از وزارت نیرو را یکی از مهمترین برنامه های کاری خود دانست و اظهار داشت: با احداث این نیروگاه شاهد پایداری شبکه برق خوزستان و اشتغالزایی مطلوبی در شهرستان باوی خواهیم بود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: تولید انرژی برق دارای سختی ها، چالش ها و هزینه های هنگفتی است واز مردم شریف استان خوزستان می خواهیم با «صرفه جویی در مصرف این انرژی» تلاشگران صنعت برق را در جهت تأمین این انرژی یاری داده تا شاهد تابستانی توام با آسایش برای مردم و پویایی صنایع استان باشیم.

در ادامه این بازدید، مهندس «محسن حافظی»، مدیرعامل نیروگاه رامین، به تشریح اقدامات فنی و عملیاتی این نیروگاه جهت پایداری انرژی برق پرداخت.

وی اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۵، تعمیرات میان دوره ای واحد های ۴،۳،۲،۱ و ۶ ، تعمیرات و بازسازی استارت بویلر فاز ۱ و ۲ و همچنین تعمیرات و بازسازی برج های خنک را از مهمترین اقدامات این نیروگاه جهت رفع محدودیت و تولید پایدار برق در تابستان و پیک مصرف برق سال جاری عنوان نمود.

حافظی اظهار داشت: هم اکنون ۵ واحد از ۶ واحد این نیروگاه در مدار تولید برق قرار دارند و انشاءالله تا پایان ماه جاری با راه اندازی یک واحد باقیمانده دیگر، با حداکثر توان موجود و با هر ۶ واحد تولیدی در خدمت مردم و صنایع استان خواهیم بود.

مدیرعامل نیروگاه رامین با اشاره به قدمت بالای واحدهای تولیدی این نیروگاه طی۴۳ سال فعالیت مستمر، عدم اجرای طرح‌های بهینه‌سازی و مدرنیزاسیون ، عدم تامین به موقع قطعات و تجهیزات نیروگاهی به دلیل تحریم های اقتصادی‌ و هزینه بالای تامین آنها و همچنین افت کیفی و کمی آب رودخانه کارون که منجر به رسوب گذاری و فرسودگی شدید قطعات و تجهیزات و تحمیل هزینه های هنگفت خرید مواد شیمیایی این نیروگاه شده است را مهم‌ترین چالش‌های نیروگاه رامین به منظور تولید پایدار انرژی برق دانست.

حافظی در ادامه همکاری و حمایت جدی مسئولان استان خوزستان بمنظور رفع چالشهای این نیروگاه را خواستار شد و گفت: تلاشگران نیروگاه رامین با تعهد و مسئولیت‌پذیری و با وجود این مشکلات و چالش ها همواره در جهت به حداقل رساندن اثرات این محدودیت‌ها گام برداشته و با تکیه بر تجربه و تخصص خود در جهت تامین پایدار این انرژی حیاتی تلاش خواهند نمود تا بتوانیم خدمت‌رسانی شایسته ای برای مردم استان در تابستان پیش رو باشیم.

با گرم شدن هوای خوزستان و مصارف بالای خانگی و صنایع استان، تولید حداکثری و پایدار انرژی الکتریکی، از اهمیت زیادی در استان برخوردار است. مخصوصا اینکه، ناترازی بین تولید و مصرف برق در کشور، طی سالهای گذشته، موجب خاموشی هایی در برخی مناطق گردید. با این حال، با شروع فصل گرما، اقداماتی جهت مدیریت مصرف و تولید، از سوی وزارت نیرو صورت گرفته است، تا میزان خاموشی و قطع برق مصرف کنندگان خانگی، به حداقل ممکن کاهش یابد.(بیشتر بخوانید)

نیروگاه حرارتی رامین، واقع در ۲٠ کیلومتری جاده اهواز_ مسجدسلیمان قرار دارد و یکی از بزرگترین نیروگاههای حرارتی کشور است که تولید اسمی آن ۱۸۵٠ مگاوات است، ولی به دلیل مشکلات آب و هوایی و عدم نوسازی لازم، تولید آن کاهش یافته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »