... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 6:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفر معاون حقوقی رییس جمهوری به لاهه

دهقان: مصونیت بانیان ترور مقامات دولتی و دیپلماتیک برای صلح بین‌الملل مخاطره‌آمیز است.

سیاست شرق _ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران طی سفر دو روزه به لاهه، با مقامات هلندی، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری و رئیس دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نقل از سفارت ایران در هلند، محمد دهقان و هیئت همراه در ملاقات با خانم دیلان زگریوس وزیر دادگستری و امنیت هلند، مسائل حقوقی و کنسولی فیمابین دو کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

معاون حقوقی ریاست جمهوری ایران در ملاقات با کریم احمد خان، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری نیز ضمن تبادل نظر پیرامون رویه‌های حقوقی مرتبط با صلح و امنیت بین‌المللی، ضرورت بیطرفی، استقلال و اجتناب از سیاست‌زدگی این نهاد بین‌المللی را مورد تأکید قرار داد و مصونیت بانیان ترور مقامات دولتی و دیپلماتیک را برای صلح بین‌الملل مخاطره‌آمیز توصیف کرد.

هیئت حقوقی ایرانی به ریاست معاون رئیس جمهور همچنین طی دیدار با نیکلاس میکل، رئیس دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا، آخرین وضعیت پرونده‌های مورد بررسی در این دیوان را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

در ملاقات محمد دهقان با پول خویتس دبیرکل و کفیل وزارت خارجه هلند نیز طرفین ضمن مرور برخی موضوعات قابل پیگیری در روابط سیاسی و حقوقی دو کشور، بر توسعه همکاری‌های سیاسی و تسهیل روابط تجاری بین ایران و هلند تأکید کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »