... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ دی ۱۴۰۱ - 10:02 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با امیرخان متقی

امیرعبداللهیان: تروریسم دشمن مشترک کشورهای منطقه است و آنها در مسیر اهداف و امیال استکبار جهانی با کشتن افراد بیگناه درصدد آن هستند که کشورهای استعمارگر را در کشورهای منطقه مسلط سازند.

سیاست شرق _ وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با سرپرست وزارت امورخارجه طالبان افغانستان گفت: تروریسم دشمن مشترک کشورهای منطقه است و آنها در مسیر اهداف و امیال استکبار جهانی با کشتن افراد بیگناه درصدد آن هستند که کشورهای استعمارگر را در کشورهای منطقه مسلط سازند.

به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان، با محکوم کردن عملیات تروریستی روز گذشته که به جان‌باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از کارکنان وزارت امور خارجه افعانستان منجر شد، مراتب تسلیت خود را به سرپرست و کارکنان  وزارت خارجه و خانواده های آنان ابلاغ و از خداوند برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد. 

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: حمله تروریستی دیروز در مقابل درب ورودی وزارت خارجه افغانستان بسیار تأسف انگیز است و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم. همچنین به خانواده‌های شهدای این حادثه تسلیت می‌گوییم و از خداوند برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنیم.

امیرعبداللهیان افزود، تروریسم دشمن مشترک کشورهای منطقه است و آنها در مسیر اهداف و امیال استکبار جهانی با کشتن افراد بیگناه درصدد آن هستند که کشورهای استعمارگر را در کشورهای منطقه مسلط سازند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: آن چه دیروز در کابل اتفاق افتاد و چندی قبل در حرم  مطهر شاهچراغ شیراز به وقوع پیوست، دارای منشاء واحدی است و برای مبارزه با آن هم باید سیاست واحدی داشت و لازم است با قدرت تمام در مقابله با تروریست‌ها همکاری کرد.

 امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز در این گفتگو، ضمن تشکر و قدردانی از تماس تلفنی امیرعبداللهیان، با تأکید بر برادری و دوستی مردم دو کشور، بر ضرورت مبارزه قاطع با تروریسم در همکاری با کشورهای همسایه تأکید کرد.

به گزارش«رویترز»، روز چهارشنبه بود که «خالد زدران» سخنگوی پلیس کابل از وقوع انفجار در خیابان مقابل وزارت خارجه افغانستان در ساعت ۴ عصر خبر داد. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز به نقل از خبرنگار خود در کابل گزارش داد که در این انفجار تروریستی، ۲۱ نفر از جمله سه عضو طالبان کشته شده‌ و ۲۵ تن دیگر نیز زخمی شدند.

شاهدان حاضر در محل حادثه نیز کشته و زخمی شدن حدود ۵۰ نفر در این انفجار را تأیید کرده‌اند.

رسانه رسمی داعش موسوم به «اعماق» شامگاه چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت یک عضو این گروه عملیات انفجار در مقابل وزارت خارجه افغانستان در کابل را انجام داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »